Bureaus

Bureaus

Heeft u bureaunieuws?

Zijn er interessante ontwikkelingen binnen uw bedrijf voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Markteffect en de opleiding SPECO Sportmarketing van Fontys Economische Hogeschool Tilburg zijn een bijzonder samenwerkingsverband aan gegaan met als doel te komen tot originele, goed onderbouwde sponsormatches.

BrandDeli en MeMo² slaan handen ineen om op grote schaal de brand lift voor merken via Twitter aan te tonen. BrandDeli gaat een global partnership aan met MeMo² ten aanzien van het in kaart brengen van brand lift via het Twitter platform.

DVJ Insights heeft de eerste geautomatiseerde POS test gelanceerd binnen het easy2survey platform. Door gebruik te maken van deze test kunnen bedrijven de beste beslissingen nemen voor hun POS-materiaal en het meest profiteren van het belangrijke ‘Moment Of Truth’.

In de VS heeft Ipsos het GfK probability-based online panel, voor een niet nader bekend gamaakt bedrag, overgenomen en toegevoegd aan de Ipsos Public Affairs divisie.

InSites Consulting heeft onlangs de in Parijs gevestigde creatieve crowdsourcingleader eÿeka overgenomen. Met meer dan 400.000 creatievelingen in 164 landen is eÿeka actief voor onder andere Procter & Gamble, Unilever, Coca-Cola en Nestlé.

Nederland is een nieuw initiatief rijker: Return on content, gestart door twee ervaren onderzoekers. Stephan van Velthoven en Robert Schueler (respectievelijk voormalig Insights Director en Client Service Director van Ipsos) zijn hiermee begonnen omdat ze een trend zagen.

Vanaf 2 april biedt Kantar al haar producten en specialismen onder de merknaam Kantar aan. Ook in Nederland gaan de merken Kantar TNS, Kantar Public, Kantar Millward Brown, Kantar Media, Kantar Consulting en Lightspeed allemaal verder als Kantar.

Pieter van der Gouwe wordt Managing Director van MetrixLab Nederland en zal nauw samenwerken met Pim van Leeuwen, de nieuwe Director Client Strategy and Growth.

Kantar has officially launched its 'Marketplace' on-demand research store, which combines a sample reaching 80 million consumers worldwide with the ability to deliver quick turnaround self-serve custom surveys, insight solutions and expert consulting. Will Galgey will lead it as CEO.

Kantar Marketplace currently offers four tools:

  • Link, a pre-testing solution for TV, digital, outdoor, print or point-of-sale advertising, with a database of around 200,000 ads
  • Ad Now, to evaluate creative across countries and cultures, cross-channel consistency, ad performance, diagnostics and optimal investment levels
  • Quick Polls, to deliver one question to 1,000 respondents in under one hour, and
  • DIY Survey, allowing clients to write and launch their own surveys to a targeted audience in minutes.

Throughout 2019 and beyond, additional solutions will be added including Kantar's innovation and concept testing suite eValuate; corporate PR and brand coverage measure Reputation Intelligence; and Global Monitor, to understand the dynamics of change impacting a business, category, brand and customer. The platform will initially launch across 21 countries and will be expanded to 30 by the end of this month.

Kantar Marketplace CEO, comments: 'The speed at which our clients' competitive environments evolve is ever faster. Kantar Marketplace is a key part of our response; delivering fast and accurate research at a fraction of the usual time and cost. As we launch more solutions in to the store, it will transform the way we engage with, and support, our clients'.

Bron: MRWeb, www.kantar.com, 13 maart 2019.

In een interview van Robert Heeg deelt CEO’s, Nielsen’s David Kenny zijn visie over technologische ontwikkelingen, data protectie en de toekomst van Nielsen. Waar ziet hij uitdagingen en groeimarkten.

Aanmelden Cloutoday