Bureaus

Bureaus

Heeft u bureaunieuws?

Zijn er interessante ontwikkelingen binnen uw bedrijf voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Kantar has officially launched its 'Marketplace' on-demand research store, which combines a sample reaching 80 million consumers worldwide with the ability to deliver quick turnaround self-serve custom surveys, insight solutions and expert consulting. Will Galgey will lead it as CEO.

Kantar Marketplace currently offers four tools:

  • Link, a pre-testing solution for TV, digital, outdoor, print or point-of-sale advertising, with a database of around 200,000 ads
  • Ad Now, to evaluate creative across countries and cultures, cross-channel consistency, ad performance, diagnostics and optimal investment levels
  • Quick Polls, to deliver one question to 1,000 respondents in under one hour, and
  • DIY Survey, allowing clients to write and launch their own surveys to a targeted audience in minutes.

Throughout 2019 and beyond, additional solutions will be added including Kantar's innovation and concept testing suite eValuate; corporate PR and brand coverage measure Reputation Intelligence; and Global Monitor, to understand the dynamics of change impacting a business, category, brand and customer. The platform will initially launch across 21 countries and will be expanded to 30 by the end of this month.

Kantar Marketplace CEO, comments: 'The speed at which our clients' competitive environments evolve is ever faster. Kantar Marketplace is a key part of our response; delivering fast and accurate research at a fraction of the usual time and cost. As we launch more solutions in to the store, it will transform the way we engage with, and support, our clients'.

Bron: MRWeb, www.kantar.com, 13 maart 2019.

In een interview van Robert Heeg deelt CEO’s, Nielsen’s David Kenny zijn visie over technologische ontwikkelingen, data protectie en de toekomst van Nielsen. Waar ziet hij uitdagingen en groeimarkten.

In februari lanceerde Kantar Public een interactief dashboard met politieke peilingen en data over de Nederlandse samenleving. De gegevens zijn voor iedereen inzichtelijk en vrij te gebruiken.

WPP verwacht in het tweede kwartaal de verkoop van een meerderheidsbelang in Kantar aan een investeerder bekend te kunnen maken, aldus Chief Executive Mark Read.

Met ingang van 1 maart 2019 heeft Markteffect uit Eindhoven, branchegenoot DirectResearch uit Amsterdam overgenomen. DirectResearch wordt daarmee vanaf 1 maart onderdeel van de ME Research Group, een groep van marktonderzoekbureaus waar Markteffect en Sherloq ook toe behoren.

De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) – met name de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde - en DVJ Insights gaan intensiever samenwerken. Nog dit jaar start een PhD positie “Effectiveness of advertising within the new media context”, op de universiteit in Groningen.

ESSENSOR, gespecialiseerd in sensorisch marktonderzoek in Nederland, kondigde onlangs de lancering van haar nieuwe merkidentiteit en re-design van de huisstijl aan.

Dynata heeft onlangs de aankoop van Reimagine Holdings Group, een wereldwijde speler in data creation en technology-enabled business intelligence afgerond.

Volgens een artikel in de Sunday Times van 17 februari, zijn verschillende private equity bedrijven - zoals TPG, Apax, Bain Capital en Cinven - een bid aan het voorbereiden voor de WPP marktonderzoek divisie van Kantar.

Na een uitgebreide aanbestedingsprocedure kiest de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) voor DVJ Insights voor het meten van de effecten van voorlichting. Het gaat om een meerjarige afspraak voor alle campagne-effectmetingen van de overheidscampagnes.

Aanmelden Cloutoday