Bureaus

Bureaus

Heeft u bureaunieuws?

Zijn er interessante ontwikkelingen binnen uw bedrijf voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

ESSENSOR, gespecialiseerd in sensorisch marktonderzoek in Nederland, kondigde onlangs de lancering van haar nieuwe merkidentiteit en re-design van de huisstijl aan.

Dynata heeft onlangs de aankoop van Reimagine Holdings Group, een wereldwijde speler in data creation en technology-enabled business intelligence afgerond.

Volgens een artikel in de Sunday Times van 17 februari, zijn verschillende private equity bedrijven - zoals TPG, Apax, Bain Capital en Cinven - een bid aan het voorbereiden voor de WPP marktonderzoek divisie van Kantar.

Na een uitgebreide aanbestedingsprocedure kiest de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) voor DVJ Insights voor het meten van de effecten van voorlichting. Het gaat om een meerjarige afspraak voor alle campagne-effectmetingen van de overheidscampagnes.

Per 1 januari zijn Integron en Innovam een samenwerking gestart op het gebied van HR in de mobiliteitsbranche. Innovam biedt als grootste opleider binnen de mobiliteitsbranche onder het label WePowerPeople HR diensten aan binnen de mobiliteitsbranche.

Dynata Buys Reimagine
January 23 2019
Dynata - which until last week was known as Research Now SSI - has acquired consumer insights and marketing services umbrella Reimagine Holdings Group.

Gary LabenTerms of the deal have not been disclosed.

Reimagine is based in Westport, Connecticut and is comprised of several business units including online survey and digital data specialist Critical Mix; cloud-based SaaS data analysis and visualization platform MarketSight; and PopResearch, an automated brand and communications market research platform.

Dynata, described at the time of the new brand's launch as one of the world's largest providers of actively managed, permissioned first-party data, says the latest combination will allow it to capitalize on Reimagine's automation, software, fraud-prevention technology, and artificial intelligence tools and platforms. This will give it a broader portfolio of solutions for a more complete service to customers.

Gary Laben (pictured), CEO of Dynata, comments: 'Today, data-driven marketers want more than big data; they want precise, authentic data to connect with their customers - consumers and business professionals - in the most relevant way possible. Bringing together Dynata and Reimagine Holdings is a major step forward in helping us give market researchers, marketers, advertisers and business managers more accurate data and new insights'.

Web sites: www.dynata.com and www.reimagine.com .

Underlined heeft een oplossing ontwikkeld voor het doen van tekstanalyse op feedbackstromen. 

Vanwege de flink groei in het afgelopen jaar is het hoofdkantoor van Veylinx verhuisd naar Keizersgracht 203. In het nieuwe gebouw is er niet alleen ruimte voor het huidige team maar is er ook al rekening gehouden met een verdere uitbreiding.

MetrixLab has launched an innovative new tool which enables clients to quickly and easily engage consumers in the early stages of the creative development process. Immerse is a digital, mass qualitative research solution that’s fast, flexible and scalable. It provides brands with insights and inspiration to guide the development of their advertising campaigns, packaging designs and product innovation. At the core of Immerse is a live online group discussion hosted on an AI-powered digital platform. The discussion guide is grounded in MetrixLab’s extensive experience in ad, product and pack testing. Powered by Remesh, the discussion platform’s AI technology makes it possible to analyze the feedback of large groups of respondents in real time – so brands can benefit from qualitative inspiration at a quantitative scale. During the discussion, the moderator can interact with the participants using open questions and polls, as well as images, videos, written scripts, moving storyboards and shelf mock-ups. Stakeholders can also observe and influence the digital discussion from anywhere in the world – without the need to travel. Several of MetrixLab’s clients have already benefited from Immerse, including Unilever. Paolo Tomasetta, CMI Content Specialist at Unilever said: “The research conducted has been invaluable in guiding the creative process. It gave us much more breadth than basic qual groups, and we believe we got a cleaner gut reaction from our audience as well.” Barbara du Perron, Director, Global Knowledge Innovation Consulting at MetrixLab, says: “As many clients are moving to a more agile way of working, they need to get consumer feedback early and consistently throughout their creative development process. But planning and budget constraints often make this a struggle. Immerse is a perfect solution for these situations. It’s fast, affordable, flexible and can easily be scaled globally. Using the latest technology not only provides a dynamic experience for respondents and stakeholders alike, but it also means that we can give clients a sense of the first results immediately after the discussion ends.” 

Bron: Persbericht MetrixLab, 21 January 2019

https://www.metrixlab.com/portfolio/ditch-the-focus-group-for-our-digital-alternative/

Vanaf november 2018 is het internationale insights programma Glocalities van Motivaction ondergebracht in een aparte onderneming, met de naam Glocalities International B.V. Een ontwikkeling die vijf jaar geleden is begonnen.

Aanmelden Cloutoday