Bureaus

Bureaus

Heeft u bureaunieuws?

Zijn er interessante ontwikkelingen binnen uw bedrijf voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Onlangs werd bekend dat WPG Research wederom de klantmonitor van Alliander N.V. gaat uitvoeren. WPG Research licht toe: "Met gepaste trost kunnen we melden dat de klantmonitor van Alliander N.V., welke we in 2015 gegund hebben gekregen, met ingang van 1 februari 2018 wederom met 1 jaar verlengd is.

De social media staan bol van posts over de Nationale week zonder vlees. Ipsos bracht in kaart hoe groot deze buzz precies is.  De Nationale week zonder vlees is een initiatief om de gewoonte te doorbreken om elke dag vlees of vis op tafel te zetten.

Flycatcher is op 22 februari 2018 officieel gecertificeerd voor ISO 27001. Deze internationaal erkende ISO norm is geheel gericht op de beveiliging van informatie en data. Het borgt de kwaliteit van de beveiliging en is een uitstekend instrument om de beveiliging te beheren en voortdurend te verbeteren.

Vanaf 1 april neemt Respondenten.nl de veldwerktak van Centron – the Point of Research over. The Point of Research B.V. zet de activiteiten op het gebied van research consultancy van Centron voort, en zal hierbij gebruik maken van het nieuwe gecombineerde panel van Respondenten.nl met meer dan 70.000 leden.

Team Vier vindt het menselijke en persoonlijke zeer belangrijk, ook bij de zakelijke relaties. Om dit te onderstrepen heeft het onderzoeksbureau dit jaar voor Valentijn een ludieke actie ontwikkeld.

Onlangs behaalde Kantar het ISO 19731 certificaat voor Digital Analytics and web analytics for purposes of market, opinion and social research. Daarmee zijn Kantar TNS, Kantar Millward Brown, Kantar Public en Kantar Media de eerste bureaus in Nederland die zich ISO 19731 gecertificeerd mogen noemen.

2018 belooft een innovatief jaar te worden voor de retailsector. Lil' Amsterdam bij Amsterdam CS zet daarom de maand maart in het teken van 'The Future of Retail'. Dit vernieuwende winkelgebied geeft hier invulling aan door een sneak peek te bieden in nieuwe winkelvormen.

EenVandaag, het actualiteitenprogramma van AVROTROS, gaat vanaf vandaag een nieuwe samenwerking aan met onderzoeksbureau Ipsos. Het bureau zal de komende jaren de zetelpeilingen verzorgen die onder de naam ‘De Peiling’ zullen worden gepresenteerd in EenVandaag. 

Begin 2018 heeft Essensor uit Ede OP&P Product Research uit Utrecht overgenomen. Na de overname claimt deze combinatie van bedrijven het marktleiderschap in Nederland binnen het sensorisch markt onderzoeksdomein.

ISMI en Markteffect uit Eindhoven zijn begin dit jaar gestart met een continu onderzoek naar koopgedrag. Wat dit initiatief met name bijzonder maakt, is dat er niet alleen gekeken wordt naar de reële aankopen, maar dat er tevens wordt gevraagd naar de aankoopmotivatie.

Aanmelden Cloutoday