Digital Analytics

Digital Analytics

Nieuws delen over Digital Analytics?

Wilt u digital analytics nieuws, onderzoek of marktontwikkelingen met ons delen? Stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en wellicht wordt uw artikel in de volgende editie van ClouToday geplaatst.

Datatrics is een jong bureau dat marketeers helpt om big data naar concrete actie te vertalen. Liefst langs een zo kort mogelijke route, dus waar nodig worden analyse en conclusies overgeslagen.

Nederlanders hechten groot belang aan dataprivacy en hun online veiligheid. Tegelijkertijd maken bijna drie op de vier mensen zich zorgen of bedrijven hun data wel goed genoeg beschermen en of ze deze niet doorverkopen aan derde partijen.

Aneto Holding en BIworx bundelen krachten in Joint Venture ‘eXtractorONE', de extractietool voor data op het web, XML/JSON documenten en (Business Intelligence) metadata.

Underlined bouwt Customer Journey Insights-architectuur voor het in kaart brengen en optimaliseren van customer journeys o.a. in samenwerking met Technische Universiteit van Eindhoven.

Van de binnenkomst, langs de paskamers, naar de kassa: de volledige customer journey van winkelend publiek is nu in kaart te brengen. Via een intelligent  camerasysteem krijgen retailers inzicht in het winkelgedrag van klanten op een manier die voorheen alleen was weggelegd voor online. Pionier Hunkemöller deed in samenwerking met The Choice een uitgebreide test.

Met behulp van big data kruipen verzekeraars steeds dichter op – en zelfs onder – de huid van hun klanten. Daarmee kunnen ze op maat gesneden polissen bieden,  en bijvoorbeeld de heer (en dame) in het verkeer belonen met een lagere premie. Maar de datadrift veroorzaakt ook privacy-zorgen. Hoe komt de branche uit deze spagaat?

Het gedrag van consumenten verandert als gevolg van het vervagende onderscheid tussen online en offline. Via klikgedrag, zoekopdrachten, online aankopen, tweets en likes laten zij steeds meer digitale sporen achter.

Tal van nieuwe spelers voegen de laatste jaren hun eigen dimensie toe aan de onderzoeksmarkt. In Clou stellen we regelmatig zo’n nieuw bureau voor. Ditmaal: StakeholderWatch.

Donderdag 10 september vond weer een editie van de MOA Digital Analytics Middag plaats. Deze keer in de Zilveren Toren bij Amsterdam Centraal. Op het programma stond een praktische sessie over Google Tag Manager en een inspiratiesessie over het meten van de ROI van online en offline media.

In 2014 formeerde de International Standards Organization een werkgroep met als opdracht een kwaliteitsnorm voor digital analytics te ontwerpen waarbij de MOA Kwaliteitsnorm Digital Analytics als basis moest dienen. Eind 2016 zou de ISO-norm ‘Digital Analytics and Web Analysis’ geformaliseerd moeten zijn.

Aanmelden Cloutoday