Digital Analytics

Digital Analytics

Nieuws delen over Digital Analytics?

Wilt u digital analytics nieuws, onderzoek of marktontwikkelingen met ons delen? Stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en wellicht wordt uw artikel in de volgende editie van ClouToday geplaatst.

Weten wat de consument straks in z’n winkelmandje doet, dat wil iedere online retailer wel. Demandware beweert die heilige graal nu binnen bereik te brengen, met behulp van voorspellende analytics.

Digital- en webanalyticsbureaus hebben de afgelopen jaren een onmiskenbare impact gehad op het onderzoeksvak. Ditmaal: hoe Brandwatch Analytics de social conversatie visualiseert voor klanten als Monster.

Support oude Google Analytics stopt, maar Universal Analytics adoptie blijft achter. Onderzoek van Oogst maakt adoptie van Universal analytics in Twinkle top 100 inzichtelijk.

Google heeft de eerste nieuwe Nederlandse Google Tag Management accreditaties bekendgemaakt. Uit onderzoek van Oogst is gebleken dat het gebruik van GTM onder Twinkle 100 bedrijven sinds 2014 is verdrievoudigd naar 47%.

Twee derde van de Nederlandse organisaties heeft geen goed proces ingeregeld om datakwaliteit te waarborgen. De grootste uitdaging voor het goed inregelen van big data-processen is voor ruim een derde van de top-level leidinggevenden het gebrek aan toegang tot interne data.

De sage over de nieuwe cookiewet kwam eind vorig jaar tot een voorlopig einde nadat de nieuwe cookiewet door de Tweede Kamer werd geaccepteerd. Sinds maart/april van 2015 is de ACM begonnen met het actief handhaven van de wetgeving.

Dagelijks delen we in Nederland miljoenen berichten op sociale media. Bij alle sociale netwerken is een tijd bekend waarop het bericht wordt geplaatst, waardoor je trends in de samenleving kunt blootleggen.

Ondanks de dreigende uitfasering van het oude Google Analytics blijft een relatief groot deel van ondernemend Nederland de invoering van het nieuwe Universal Analytics uitstellen, zo blijkt uit onderzoek onder 130 online topbedrijven in Nederland.

Dat data boeiend en informatief zijn, dat vinden buiten de onderzoekswereld maar weinig mensen. Maar dat is snel aan het veranderen. Analytics zijn een vorm van entertainment geworden, een manier om spannende verhalen te vertellen.

Big Data. We hebben het er allemaal over. Maar wat is het precies? Volgens een simpele omschrijving kun je het definiëren aan de hand van drie V’s. Die drie V’s zijn Volume (Hoeveelheid), Velocity (Snelheid) en Variety (Diversiteit). Het gaat bij Big Data dus om een hoge hoeveelheid, snelheid en diversiteit van informatie. Maar waar komt die data dan vandaan en wat kun je er uiteindelijk als ZZP’er mee doen? Deze infographic van OpenCompanies geeft je nog meer uitleg over Big Data en praktische voorbeelden, maar legt je ook uit wat Big Data is en op wat voor manier we er allemaal mee te maken hebben. Wist je bijvoorbeeld dat je door iets te kopen bij de McDonalds of de Albert Heijn al met allerlei dingen in aanraking komt die het gevolg zijn van Big Data? Een eye opener in onze alledaagse wereld. Bekijk hier de infographic.

Bron: Opencompanies, juni 2015

Aanmelden Cloutoday