Digital Analytics

Digital Analytics

Nieuws delen over Digital Analytics?

Wilt u digital analytics nieuws, onderzoek of marktontwikkelingen met ons delen? Stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en wellicht wordt uw artikel in de volgende editie van ClouToday geplaatst.

Het berekenen van campagne-effecten wordt steeds complexer. De reden hiervoor is de toename en diversiteit aan mediakanalen (outdoor, internet, Radio, TV etc) en effecten op bereik zoals second screen (mobiel en tablet).

Voor de moderne marketeer is big data een onmisbare bouwsteen bij de invulling van de marketing strategie. Wanneer big data als thema wordt behandeld, wordt er door marketeers eigenlijk altijd gerefereerd aan het feit dat je van individuele consumenten een unieke verzameling van behoeften kunt definiëren en daarmee een optimaal productaanbod kunt doen.

De verwachtingen rondom big data zijn hooggespannen. Driekwart van de West-Europese bedrijven verwacht door inzichten uit big data een ROI binnen 12 maanden na implementatie.

Digital- en webanalyticsbureaus hebben de afgelopen jaren een onmiskenbare impact gehad op het onderzoeksvak. Wat doen zij precies en wat zijn hun methodieken? In ClouToday ditmaal de case: Netprofiler en het Wereld Natuur Fonds.

Felipe Wesbonk van Traffic Builders legt uit wat de versoepeling van de cookiewet betekent en hoe je ervoor kunt zorgen dat Google Analytics privacyvriendelijk (lees: cookiewet-proof) wordt ingesteld.

Kan social media-data je persoonlijkheid & gezondheidsrisico’s voorspellen? De nieuwe grootschalige datasets leveren studies en inzichten op die waarschijnlijk nooit tot stand waren gekomen bij traditioneel onderzoek. Dion van der Vaart schrijft in zjn blog op Frankwatching de laatste ontwikkelingen op dit gebied.

De afgelopen paar jaar is het aantal platforms voor big data analyse enorm toegenomen. Webanalisten.nl geeft een overzicht van de 10 big data analytics platforms die je moet kennen.

Millward Brown lanceert Millward Brown Analytics in Noord-Amerika om zo in te spelen op de vraag van klanten naar het analiseren van grote hoeveelheden data en informatiebronnen.

Op 4 februari jl. is een wijziging van de Telecommunicatiewet, artikel 11.7a, ook wel Cookiewet genoemd, aangenomen door de Eerste Kamer, en deze zal naar verwachting binnenkort officieel worden doorgevoerd.

Eén van de spannendste features van Universal Analytics is het volgen van gebruikers over verschillende apparaten heen, oftewel cross device tracking. Maar wat kun je er nu echt mee? En wat niet? Ilona van de Bildt, Traffic Builders legt het uit.

Aanmelden Cloutoday