Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Mannen zijn eerlijker over hun ontvangen cadeaus op Valentijnsdag dan vrouwen. Bij het ontvangen van een ongewenst valentijnscadeau vertelt bijna de helft van de mannen de aanbidder liever iets anders te ontvangen.

Eerder zagen we dat de lokale partijen bij de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart gezamenlijk de ‘grootste partij’ worden, gevolgd door CDA, VVD, D66, GroenLinks en PvdA.

Commercieel directeuren zijn erg kritisch op hun eigen commerciële prestaties. Dat blijkt uit de resultaten van de 'Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2018' van prospex. Ondanks dat 59% van de respondenten in 2017 een groei noteert van meer dan 5% is twee op de drie verkoopleiders nog niet tevreden over het succes van leadgeneratie in het algemeen.

Kantar Media verzamelt via het MediaPanel dagelijks gedetailleerde kijkcijfers van online programma content voor Stichting KijkOnderzoek (SKO). Onlangs heeft de SKO het jaaroverzicht van 2017 gepubliceerd. Waar keek het Nederlandse publiek afgelopen jaar online het meest naar?

Een nipte meerderheid van de Nederlanders (51%) is voor het nieuwe donorsysteem, terwijl 43 procent het huidige systeem wil handhaven. In het nieuwe stelsel is iedereen orgaandonor, tenzij daar expliciet bezwaar tegen wordt gemaakt.

Sinds augustus 2017 is het aantal huishoudens dat cryptovaluta bezit, geëxplodeerd van toen 135.000 naar 490.000 nu. Omdat in sommige huishoudens meerdere personen over cryptomunten beschikken, gaat het in totaal om 580.000 cryptobeleggers. Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek dat Kantar TNS in januari uitvoerde onder 44.494 huishoudens.

Één op de drie Nederlanders vierde op 14 februari 2017 de dag des liefde en deze feestvierders gaan steeds meer uitgeven. In 2013 lag het gemiddelde rond de 46 euro, terwijl Motivaction vorig jaar op 55 euro uitkwam.

Onlangs heeft onderzoeksbureau System1 (voorheen BrainJuicer) live alle commercials die rondom de Super Bowl zijn uitgezonden getest onder consumenten. Welke commercials hebben de meeste impact gehad?

ISMI en Markteffect uit Eindhoven zijn begin dit jaar gestart met een continu onderzoek naar koopgedrag. Wat dit initiatief met name bijzonder maakt, is dat er niet alleen gekeken wordt naar de reële aankopen, maar dat er tevens wordt gevraagd naar de aankoopmotivatie.

Dit schooljaar is het percentage scholen dat het traditionele schooltijdenmodel hanteert verder gedaald naar 41%. Vorig schooljaar hanteerde nog 50% van de basisscholen het traditionele schooltijdenmodel en zes jaar geleden was dat op ruim driekwart van de scholen (77%) het geval.

Aanmelden Cloutoday