Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De reclame 'Freddie' van Staatsloterij en TBWA\NEBOKO wint Ster Gouden Loeki 2019! De uitslag kwam tot stand voor 50% door het publiekspanel van GfK en 50% door het Nederlands publiek. Validators bracht voorafgaand aan de uitslag nog een voorspelling uit. 

We zijn daarbij steeds meer gaan gamen op de smartphone. Het aandeel gebruiksminuten op de smartphone (35%) is inmiddels beduidend groter dan het aandeel van console gaming (15%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Dat blijkt uit onderzoek van Ipsos. Een meerderheid van de mensen in acht grote landen zegt dat het coronavirus een grote of zeer grote bedreiging voor de wereld vormt. Nog eens één op de drie zegt dat het virus een matige bedreiging voor de wereld vormt.

Waar vorig jaar de Net Promoter Score (NPS), de onderzoeksmethode om de mate waarin klanten een organisatie aanbevelen in kaart te brengen van Integron, nog steeg van 10% naar 14%, is de score dit jaar afgenomen naar 12%.

Bijna 3 miljoen Nederlanders hebben het afgelopen jaar boodschappen gedaan bij een online supermarkt. Het aantal dat online boodschappen doet is daarmee sinds 2016 bijna verdubbeld. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.

Valentijn is al jaren onverminderd populair in Nederland. 29% van de Nederlanders heeft in 2019 Valentijnsdag gevierd. Vooral jongeren staan stil bij de dag van der liefde: zowel onder Gen Z’ers als millennials was het deelname percentage in 2019 40%. Dit blijkt uit onderzoek van Motivaction onder een landelijk representatieve steekproef van 1.540 Nederlanders in de leeftijd van 15 tot en met 70 jaar.

Begin dit jaar betreedt Amazon de Nederlandse e-commerce markt. Waar retailers zich volop aan het voorbereiden zijn en experts voorspellingen doen over de impact op de markt, lijkt de consument er wel klaar voor.

De groei in de sector leisure schakelde in 2019 na een aantal jaar van robuuste groei terug naar een lagere versnelling: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Vooral bij restaurants (+0,6%) en cafés (-1,0%) viel de omzetgroei tegen.

Social Media zijn niet meer weg te denken uit het media landschap en staan volop in de belangstelling. Maar welke platformen worden op dit moment gebruikt? En met welke frequentie? Wat zijn de stijgers en dalers? Je leest het in het Newcom Nationale Social Media onderzoek.

TV-content, iets dat men op TV heeft gezien, brengt consumenten steeds vaker in beweging. Als men op het internet surft tijdens het TV-kijken, is dat steeds vaker naar aanleiding van TV-content. In 2019 geldt dit voor 61% van de Nederlanders. In 2018 was dit nog 54%. Dit zijn enkele uitkomsten van de nieuwstee editie van het Trends in Digitale Media onderzoek van GfK.

Aanmelden Cloutoday