Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De halfjaarlijkse Online Ad Spend Study, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, laat weer een aantal opvallende resultaten zien. Zo is in het eerste halfjaar van 2019 wederom een sterke groei zichtbaar van 12 procent doordat adverteerders in het eerste halfjaar bijna 1,1 miljard euro van het marketingbudget aan digital advertising hebben besteed.

De steun voor strengere handhaving van de afsteektijden en het verbod op illegaal vuurwerk is in vergelijking met 2018 verder toegenomen. Acht op de tien Nederlanders vinden dat het verbod op illegaal vuurwerk strenger moet worden gehandhaafd. Dit blijkt uit het jaarlijkse vuurwerkonderzoek van I&O Research in opdracht van Binnenlands Bestuur. 

Social media app TikTok heeft in Nederland op dit moment ruim 1 miljoen gebruikers. De app is voornamelijk populair onder de jeugd. TikTok heeft maar liefst 830.000 gebruikers binnen de leeftijdsgroep 6 t/m 18 jaar. Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 1.911 Nederlanders.

In 2020 blijven technologische ontwikkelingen het medialandschap herdefiniëren, met alle nieuwe kansen en uitdagingen voor marketeers van dien. Hoewel online bestedingen blijven groeien, voorspelt Kantar een herwaardering van de ‘echte’ wereld door innovaties die merken in staat stellen op nieuwe manieren met de consument in contact te komen.

29 Procent van de Nederlandse werknemers is van mening dat de organisatie waarvoor ze werken, achterloopt op het gebied van digitalisering en automatisering. Ook stoort ruim een derde zich aan de hoeveelheid systemen en programma’s die ze moeten gebruiken tijdens hun werkzaamheden.

De ontwikkeling van de podcast in Nederland heeft het afgelopen half jaar een flinke vlucht genomen. Inmiddels luisteren miljoenen Nederlanders naar podcasts. Dit blijkt uit de Markteffect Podcast Monitor, een representatief onderzoek onder 1.039 Nederlanders dat in november 2019 voor de tweede keer werd uitgevoerd.

Met zeven merken en een groei van 53% in totale merkwaarde (naar $6,39 miljard) is retail niet alleen de snelst groeiende branche in de BrandZ Top 30, maar ook het best vertegenwoordigd in de ranglijst. Dat blijkt uit de tweede editie van het BrandZ™ onderzoek dat WPP en Kantar uitvoerden naar de waardevolste merken van Nederland.

In samenwerking met Britse wetenschappers heeft Fellowes het wassenbeeld Emma gecreëerd, dat een afspiegeling is van hoe de kantoormedewerker er over 20 jaar uitziet als we op dezelfde voet door blijven gaan. Team Vier heeft in opdracht van Fellowes 1.016 Nederlandse kantoormedewerkers aan de tand gevoeld over gezondheid op het werk.

Ipsos global survey called 'A Throwaway World' reveals 8 in 10 people believe manufacturers should be obliged to reduce packaging waste. Ipsos latest Global Advisor survey finds 80% of people around the world saying that manufacturers should be obliged to help with the recycling and reuse of the packaging that they produce.

Black Friday wordt steeds populairder in Nederland en consumenten overwegen massaal om hun aankopen uit te stellen. Het Amerikaanse kortingsfenomeen, dat dit jaar op 29 november valt, geniet een bekendheid van liefst 80% onder de Nederlandse consumenten.

Aanmelden Cloutoday