Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Nederlanders vinden contactloos betalen gemakkelijk en ze willen daarmee graag hogere bedragen afrekenen in de winkel. Maar de veiligheid van contactloos betalen is een punt van zorg.

Na jaren van daling steeg in 2017 het aantal verkochte nieuwe fietsen met 3,2 procent ten opzichte van het jaar ervoor, naar 957.000 stuks. Met 294.000 exemplaren is inmiddels bijna 1 op de 3 nieuwe fietsen een elektrische, zo blijkt uit cijfers van RAI Vereniging en BOVAG uit een steekproefonderzoek van GfK.

Voor de elfde editie publiceert Ruigrok NetPanel het jaarlijkse What’s happening online-onderzoek. In dit kwantitatieve onderzoek wordt de gehele breedte van de Nederlandse samenleving ondervraagd over internet- en sociale mediagebruik.

Vanaf 1 juli 2018 publiceert WPG Research enkele onderzoeken naar de (on)mogelijkheden om gasloos door het leven te kunnen. De onderzoeken zijn met name gericht op het verkrijgen van een gasloze woning op korte termijn.

I&O Research vroeg het recentelijk aan marktbezoekers en niet-markt bezoekers uit het I&O Research Panel. De resultaten werden samengevat in antwoorden op de 10 onderstaande vragen:

De economische vooruitzichten van de MKB’ers zijn voor 2018 buitengewoon gunstig, alle indicatoren uit de Motivaction-TrendMeter staan op groen en de index (het gemiddelde over de vier indicatoren) staat voor 2018 op maar liefst 27[1].

Instagram is momenteel hét kanaal dat sterk aan populariteit wint onder jongeren. Het platform lijkt na Facebook ook een geduchte concurrent voor handelsnetwerken als Marktplaats te worden.

Als we relevant willen blijven in het digitale tijdperk, moeten we een omslag maken op het gebied van onderwijs en scholing. Dat blijkt uit onderzoek 'Een leven lang leren in Nederland' van PwC.

Onlangs kwam in het nieuws dat Rwanda shirtsponsor wordt van de Engels voetbalclub Arsenal. Op de mouwen van de spelers komt de tekst ‘Visit Rwanda’ te staan. Met deze deal is naar verluidt 30 miljoen euro gemoeid (10 miljoen per jaar).

In de wachtstand staan, het is een hobby van slechts weinig mensen. Een ruime meerderheid van generatie Y heeft een ongekende hekel aan lange wachtrijen.

Aanmelden Cloutoday