Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Eind 2019 heeft Ipsos opnieuw het jaarlijkse onderzoek gehouden onder intermediairs om de tevredenheid over de uitvaartverzekeraars te peilen. Het hoge niveau van de vorige meting, die de hoogste tevredenheid ooit liet zien, is lichtjes gedaald (van 7,8 naar 7,6 gemiddeld).

Zo blijkt uit onderzoek van No Ties. ‘Streven naar geluk is mooi, maar het mag geen obsessie worden’ en ‘In de jacht naar geluk en succes kunnen we onszelf soms voorbijlopen’, zo sprak koning Willem-Alexander in zijn kersttoespraak. Maar in hoeverre lopen Nederlanders, naast zichzelf, wellicht juist anderen voorbij?

Op ‘normale’ dagen verwerkt PostNL zo’n 800 duizend pakketten. Rond de feestdagen ligt de piek op 1,5 miljoen per dag. MediaTest vraagt zich af: hoe ziet het bezorg- en retourgedrag van jongeren (Millennials en Gen Z) eruit?

SKO komt met de eerste resultaten van de TV kijkcijfers over 2019. De Nederlander keek in 2019 gemiddeld 156 minuten per dag televisie (2 uur en 36 minuten); dit is gelijk aan de kijktijd in 2018. Het gaat hier om de kijktijd naar televisiezenders.

PanelWizard (zusterbedrijf van Kien) voerde in opdracht van Acties.nl een onderzoek uit naar de werklunchbeleving van 1.085 Nederlanders werkzaam in loondienst met een werkplek buitenshuis.

Zo blijkt uit een onderzoek naar switchgedrag van bewoners in Noord Nederland uitgevoerd door Marklinq, het Lectoraat Marketing van de Hanzehogeschool Groningen.

Voor deze eindevaluatie heeft het SCP gebruikgemaakt van verschillende deelonderzoeken. Zo is de Participatiewet door Berenschot en I&O Research geëvalueerd onder werkgevers. I&O Research deed voor de Inspectie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid onderzoek onder de doelgroep van de Participatiewet.

De nieuwe regeling voor een ‘fiets van de zaak’ die vanaf 1 januari ingaat kent veel draagvlak onder werkende Nederlanders. Een meerderheid zegt enthousiast te zijn over het plan. Een kleine groep werknemers zegt ook de auto vaker te zullen laten staan en in plaats daarvan met de (elektrische) fiets naar het werk te reizen.

De halfjaarlijkse Online Ad Spend Study, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, laat weer een aantal opvallende resultaten zien. Zo is in het eerste halfjaar van 2019 wederom een sterke groei zichtbaar van 12 procent doordat adverteerders in het eerste halfjaar bijna 1,1 miljard euro van het marketingbudget aan digital advertising hebben besteed.

De steun voor strengere handhaving van de afsteektijden en het verbod op illegaal vuurwerk is in vergelijking met 2018 verder toegenomen. Acht op de tien Nederlanders vinden dat het verbod op illegaal vuurwerk strenger moet worden gehandhaafd. Dit blijkt uit het jaarlijkse vuurwerkonderzoek van I&O Research in opdracht van Binnenlands Bestuur. 

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/demoa/public_html/cloutoday.nl/templates/yoo_sun/html/com_k2/templates/default/category.php on line 261

Aanmelden Cloutoday