Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Bijna de helft (45%) van de Facebook fans van supermarkten doet hun dagelijkse boodschappen bij het betreffende merk. Bij Albert Heijn is 50% van de Facebook-likers ook klant in de winkel.

Effectieve TV-reclames roepen een uniek patroon van hersenactiviteit op, zo concludeerden de wetenschappers van Neurensics na het bestuderen van meer dan 150 commercials waaronder 17 Effies, 20 Gouden Loekies en 20 Loden Leeuwen.

18 tot 34 jarigen maken over de gehele dag het meest gebruik van mobiel internet. Dit blijkt uit onderzoek van de Persgroep Advertising onder bijna 15.000 gebruikers van de app’s en mobiele websites van AD.nl, volkskrant.nl, trouw.nl en parool.nl.

Steeds meer onderzoeksafdelingen van organisaties gebruiken digital analytics om inzichten te verkrijgen. Waarschijnlijk neemt dit de komende tijd alleen maar toe, want 61% zegt meer digital analytics uit te willen voeren dan nu het geval is, laat onderzoeksorganisatie MOA weten.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken & Koninkrijksrelaties heeft het werkdocument ‘De (r)evolutie van de iSamenleving’ online gepubliceerd.

De eigenschappen van het device zijn bepalend voor de inhoud van digitale branded content. Dat blijkt uit onderzoek van Sanoma Media in samenwerking met Metrixlab dat  gepresenteerd werd tijdens het Branded Content Event van 4 februari jl.

Manager Marketing Partnerships John Olivieira: "Het consumentengedrag verandert in rap tempo en dat heeft ook zijn weerslag op de inzet van branded content. In dit onderzoek wordt dat bevestigd en dat helpt ons in de optimalisatie van hoogwaardige concepten per device."

MKB bedrijven zijn slecht op de hoogte van de wet- en regelgeving op het terrein van werkgeversrisico's, rechten van medewerkers, ziekte en verzuim. Dat blijkt uit resultaten van de MKB Barometer personeelszaken die uitgevoerd is door Markteffect in opdracht van Please.

Innovatieve modules om intensiteit van emoties te meten en conversaties te voorspellen.
Ipsos lanceert een nieuwe generatie pretest methode, die volledig is ingericht op de moderne uitdagingen van vandaag. Next*Connect is een flexibel interactief testplatform voor de digitale media en massamedia, zoals tv, print en outdoor.

Door de huidige economische crisis hebben veel bedrijven te maken met bezuinigingen, reorganisaties, verhoogde werkdruk en weinig ruimte voor nieuwe initiatieven en ontwikkelingen. Meer dan ooit zijn tevreden medewerkers van belang om het hoofd boven water te houden.

In het online gedrag van mensen blijken regelmatigheden en patronen te zitten die gebruikt kunnen worden voor het voorspellen van dat gedrag. NWO-onderzoeker Manos Tsagkias, verbonden aan het Intelligente Systemen Lab Amsterdam (ISLA) van de Universiteit van Amsterdam, heeft online gedrag en patronen in sociale media bestudeerd waarmee voorkeuren, populariteit en browse-gedrag voorspeld kunnen worden.

Aanmelden Cloutoday