Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

1 op de 7 Nederlandse wintersporters neemt geen sneeuwkettingen mee in de auto, zo blijkt uit onderzoek van Markteffect in opdracht van BOVAG onder 1.002 autobezitters die dit seizoen op wintersport gaan.

De retailbranche lanceerde onlangs een nieuw kennisplatform voor de totale retailsector: Retail Insiders. Naast betrouwbare en actuele data biedt retailinsiders.nl een breed scala aan rapporten, publicaties, nieuws, cases en achtergrondinformatie over de totale on- en offline retailmarkt.

Ambtenaren willen zich meer ontwikkelen dan werkenden uit het bedrijfsleven. Zij kunnen dit ook vaker tijdens werktijd doen. Er worden ook meer cursussen door ambtenaren gevolgd.

Wat verwachten burgers over de hele wereld van 2019? Denkt de wereldburger dat de temperatuur op aarde zal blijven stijgen? Verwachten burgers meer economische groei? En verwachten we meer of juist minder tijd op sociale media te gaan besteden in 2019?

Nederlandse consumenten hebben inmiddels voor €1,7 miljard aan smart home apparaten in huis. De markt is in het afgelopen jaar explosief gegroeid met 70%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.

Als men tijdens het TV-kijken surft is dat vaak naar aanleiding van iets dat men op TV heeft gezien. Bij het doen van online aankopen is dit eveneens het geval. Steeds meer Nederlanders kijken TV-programma’s via de smartphone en de tablet.

In 2018 is het cultuurvertrouwen in Nederland licht gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Dit blijkt uit de Cultuurmonitor, een doorlopend onderzoek naar het consumentenvertrouwen in de culturele sector.

Een grote meerderheid (83%) van de marketeers heeft het idee dat zij stereotypen op basis van sekse vermijden. Een aanzienlijk percentage van het publiek (45%) vindt echter dat vrouwen nog steeds seksistisch worden afgebeeld in reclame-uitingen.

Nederlanders willen in ruime meerderheid de huidige manier van betalen voor het autogebruik (via de wegenbelasting) inruilen voor een vorm van kilometerbeprijzing. Men stemt hiermee in met kanttekeningen en onder voorwaarden.

Nederlanders gebruiken hun smartphone steeds meer als een digitale portemonnee. Terwijl we minder bellen en sms’en, pakken we onze telefoon vaker voor online bankieren, online winkelen en als toegangskaart.

Aanmelden Cloutoday