Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

The total value of the BrandZ Top 75 Global Retail Brands reaches $1.5 trillion as COVID-19 highlights the pivotal role of retail in the global economy. Even with the current coronavirus crisis, the value of the world’s top 75 retail brands has grown 12% to $1.5 trillion in the past year, according to the BrandZTM Top 75 Most Valuable Global Retail Brands Ranking 2020.

Ondanks de huidige ‘Corona-lockdown’, zijn mensen vaker buiten dan voor de crisis én nemen ze hun omgeving beter in zich op. Het buitenleven speelt zich daarbij dichterbij huis af dan voorheen. Die conclusies trokken Validators en buitenreclamespecialist Out Of Home Masters naar aanleiding van hun recente consumentenonderzoek.

Regioplan, DirectResearch en Adolfse OrganisatieAdvies onderzochten hoe werkgevers omgaan met het spanningsveld tussen de continuïteit van de bedrijfsactiviteiten en de druk op deze specifieke groep werknemers.

Afgelopen Koningsdag (27 april), dit jaar omgedoopt tot Woningsdag, publiceerde de NOS de resultaten van het jaarlijkse Ipsos opinieonderzoek, waarin Nederlanders gevraagd wordt naar hun mening over het koningshuis en de monarchie.

Elke twee weken vraagt MediaTest aan de jongeren in haar online panel hoe zij tegen de coronacrisis aankijken. Sinds de vorige meting is er weer veel veranderd omtrent het coronavirus: hoe denken de jongeren hierover?

Newcom heeft ruim 5.000 Nederlanders van zestien jaar en ouder gevraagd naar hun mening over de coronacrisis, de regels en hun gevoel. Hoe staat de Nederlander in de Coronacrisis?


Voor Generatie Z (18- tot en met 24-jarigen) en millennials (25- tot en met 34-jarigen) zijn de gevolgen van de corona-pandemie groter dan voor welke andere generatie ook. Zo blijkt uit de derde meting van Kantars COVID-19 Barometer.

Meer dan 5 miljoen Nederlanders eten geen of slechts af en toe vlees. Dit is 36% van heel Nederland. Deze groep is daarmee sinds 2016 gegroeid met 7 procentpunten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.

Leerkrachten voorzien grote problemen als het sluiten van de scholen lang gaat duren. Nagenoeg alle leerkrachten verzorgen afstandsonderwijs en zetten daarbij alle mogelijke middelen in.

45% van de Nederlanders zegt cultuurbezoek te missen nu deze sector op slot zit vanwege de coronamaatregelen, blijkt uit onderzoek door DirectResearch.

Aanmelden Cloutoday