Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De sector Recreatie & Toerisme is in 2017 goed voor 6,8% van het totaal aantal banen in Nederland. In enkele gemeenten is de sector sterker vertegenwoordigd.

Vorige week kwam in het nieuws dat de gemeente Amsterdam een tolheffing overweegt voor doorgaand verkeer, om zo de hoeveelheid verkeer terug te dringen.

Nederlanders investeren het meeste geld in Bitcoin. Van het geld dat Nederlanders in cryptovaluta investeren, zit 43% in Bitcoin. Verder spreiden bezitters hun investering met name over Ethereum, Ripple en Litecoin. Bitcoin blijft in de toekomst de populairste munt om in te investeren.

Consumenten maken de keuze voor een webwinkel vooral op basis van de bezorgkosten en retourvoorwaarden. Dat blijkt uit onderzoek van DirectResearch in opdracht van PostNL.

Bijna driekwart van de HR-professionals (71%) en bestuurders (73%) heeft de HR-processen binnen de organisatie gedigitaliseerd en medewerkers toegang gegeven tot e-HRM.

Marketing-professionals zijn erg optimistisch over de inzet van online video binnen de marketingmix.

In 2017 is het cultuurvertrouwen in Nederland gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Dit blijkt uit de Cultuurmonitor, een doorlopend onderzoek naar het consumentenvertrouwen in de culturele sector.

Iets meer dan de helft van alle Nederlanders maakt zich weleens zorgen over nepnieuws. Dat blijkt uit een onderzoek van communicatiebureau Counter Content . Voor millennials is dat met 60% zelfs iets meer.

In de vorige nummers van Clou schreef Dirk Huisman dat de markt voor marktonderzoek over tien jaar wereldwijd is verdubbeld en dat een groot deel van de huidige activiteiten is geautomatiseerd. Ook is het keuze- en beslisgedrag van de consument veel diverser en is het veel uitdagender om te bedenken hoe consumenten zullen reageren.

‘Merktransitie met impact door emotive branding’, zo luidde de titel van de presentatie op het MIE van Maartje Grossouw van Raet en Celeste Miller van Totta. De klassieke opvatting dat een merk kleur moet bekennen, blijkt achterhaald.

Aanmelden Cloutoday