Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De houding van de Nederlandse consument tegenover duurzame kleding is ambivalent: men vindt het belangrijk en wil er ook best meer voor betalen, maar bijna niemand let tijdens het kopen van kleding op duurzaamheid.

Met een Whitepaper blikt Sherloq terug op op de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het vlak van marktonderzoek. In twee dagen tijd kwamen meer dan 2.500 professionals samen om te kijken en luisteren naar de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van marketing, analytics en Insights.

Het PIM Trendrapport staat dit jaar in het teken van de activistische evolutie van het merk. PIM verkende de drijvende krachten achter de merken die 'woke' zijn, ondersteund met data.

1 op de 7 Nederlandse wintersporters neemt geen sneeuwkettingen mee in de auto, zo blijkt uit onderzoek van Markteffect in opdracht van BOVAG onder 1.002 autobezitters die dit seizoen op wintersport gaan.

De retailbranche lanceerde onlangs een nieuw kennisplatform voor de totale retailsector: Retail Insiders. Naast betrouwbare en actuele data biedt retailinsiders.nl een breed scala aan rapporten, publicaties, nieuws, cases en achtergrondinformatie over de totale on- en offline retailmarkt.

Ambtenaren willen zich meer ontwikkelen dan werkenden uit het bedrijfsleven. Zij kunnen dit ook vaker tijdens werktijd doen. Er worden ook meer cursussen door ambtenaren gevolgd.

Wat verwachten burgers over de hele wereld van 2019? Denkt de wereldburger dat de temperatuur op aarde zal blijven stijgen? Verwachten burgers meer economische groei? En verwachten we meer of juist minder tijd op sociale media te gaan besteden in 2019?

Nederlandse consumenten hebben inmiddels voor €1,7 miljard aan smart home apparaten in huis. De markt is in het afgelopen jaar explosief gegroeid met 70%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.

Als men tijdens het TV-kijken surft is dat vaak naar aanleiding van iets dat men op TV heeft gezien. Bij het doen van online aankopen is dit eveneens het geval. Steeds meer Nederlanders kijken TV-programma’s via de smartphone en de tablet.

In 2018 is het cultuurvertrouwen in Nederland licht gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Dit blijkt uit de Cultuurmonitor, een doorlopend onderzoek naar het consumentenvertrouwen in de culturele sector.

Aanmelden Cloutoday