Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wil je als merk of organisatie tieners effectief bereiken, dan moet je eerst inzien dat ze zaken oprecht anders zien en voelen dan jij en ik, aldus Sanne Gorter, SOCIAL.INC in haar blog. Altijd en overal toegang hebben tot alles en iedereen. Altijd en overal alles vastleggen op beeld.

According to the European Home Improvement Monitor of USP Marketing Consultancy, the buying behaviour of consumers when it comes to home improvement products has changed drastically over the last decade.

Nauwelijks één op de vijf marketeers zegt heel zeker te weten dat zijn bedrijf onderzoeksdata zo weet te integreren dat die tot bruikbare inzichten leiden. Dit heeft een negatieve invloed op het goed kunnen vaststellen van de ROI.

Koffie en thee. We drinken het veel en vaak. Je verwacht dat we over zo’n dagelijkse gewoonte dus best veel weten. Voor het eerst is er een Nationaal Koffie & Thee Onderzoek uitgevoerd door Koffie & Thee Nederland en Ruigrok NetPanel naar kennis, houding en gedrag van Nederlandse koffie- en theedrinkers.

Driekwart van de Nederlanders legt de verantwoordelijkheid voor het nemen van maatregelen om klimaatverandering tegen te gaan bij de overheid en de grote bedrijven. Dat blijkt uit onderzoek door Motivaction in opdracht van Natuur & Milieu.

Het einde van oktober is in zicht. Dus mag het kostuum uit de kast en de snoeppot gevuld, want Halloween komt er weer aan. Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat het feest nog niet uitgebreid gevierd wordt in Nederland: van de ondervraagden gaf 16% aan vorig jaar iets speciaals te hebben gedaan tijdens deze enge dag.

Er verandert veel in de Nederlandse huishoudens op het gebied van duurzaamheid. We laten steeds meer milieubewust gedrag zien: we kopen vaker een elektrische auto, leggen zonnenpanelen op ons dak en eten regelmatig vleesvervangers. Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat 22 procent van de Nederlanders zich zelfs erg verantwoordelijk voelt voor hun ecologische voetdruk.

Dat ene muurtje dat nog altijd een likje verf moet krijgen. Of dat plafond waaraan al een paar jaar alleen een peertje bungelt. Herkenbaar? In een gemiddeld huishouden blijven klusjes vaak zo’n twee jaar liggen.

Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat een ruime meerderheid van de Nederlandse voetbalvolgers te spreken is over de VAR (Video Assistant Referee). In totaal geeft 65% van de voetbalvolgers aan een (zeer) positief gevoel te hebben over de VAR, die sinds dit voetbalseizoen ook in de Nederlandse Eredivisie is geïntroduceerd.

Vrijwel alle ondernemers en ondernemingen krijgen er mee te maken: ze hebben een idee of plan voor een investering, en moeten dan de financiering ervan rond krijgen. Voor veel ondernemers geldt een lening bij een bank nog steeds als de belangrijkste bron van externe financiering.

Aanmelden Cloutoday