Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Van alle Nederlanders die nu thuiswerken, neemt één op de zes niet de juiste beveiligingsmaatregelen. Niet ieder apparaat dat thuiswerkers zakelijk gebruiken beschikt bijvoorbeeld over een virusscanner of recente software-updates. Dit en meer blijkt uit een enquête van VPNGids.nl.

DVJ testte meer dan honderd tv-commercials en online videoadvertenties in drie markten. Ze hebben gekeken naar nieuwe advertenties die de Corona-crisis adresseren in vergelijking met “normale” advertenties.

Terwijl het Paasweekend traditiegetrouw het startpunt is van het attractieseizoen liggen alle attracties er nu verlaten bij. Voor de pretparken, dierentuinen en musea betekent de coronacrisis een financieel drama.

Als gevolg van de coronacrisis verandert de wereld nu nog sneller dan ooit. Voor bedrijven, overheidsinstellingen en individuen is het belangrijk nu niet slechts te focussen op de korte termijn, maar juist ook plannen te maken voor de toekomst.

Uit de I&O Zetelpeiling blijkt dat de Nederlandse kiezers massaal staan achter de aanpak van de corona-crisis door het kabinet Rutte. Zowel voor het ‘thuisblijfbeleid’ (de “intelligente lockdown” zoals het kabinet het noemde: 91% staat hier achter) als de maatregelen met betrekking tot de gezondheid van de Nederlanders (88%), als die met betrekking tot de Nederlandse economie (75%) bestaat massieve steun. 

Nu Nederlanders zoveel meer tijd thuis doorbrengen, verandert het online mediagebruik, zo blijkt uit het NOBO uitgevoerd door Kantar.

9 op de 10 Nederlanders denkt dat het voortbestaan van lokale en kleinschalige ondernemers in gevaar komt door de Coronacrisis, blijkt uit onderzoek van MeMo².

Hoe ervaart men het om in de supermarkt rond te lopen? Wat voor resultaat heeft de oproep om niet te gaan hamsteren gehad op het gedrag? Vragen die zijn voorgelegd binnen het consumentenpanel van DirectResearch.

Nederlanders zijn zich meer zorgen gaan maken over de corona-pandemie, zo blijkt uit de Corona Impact Monitor van Motivaction.

Dat vinden de Nederlanders in deze tijden van de coronacrisis het allerbelangrijkst zo blijkt uit onderzoek van Kantar. 37% van de ondervraagden gaf aan dat deze stelling het best past bij hun huidige gemoedstoestand.

Aanmelden Cloutoday