Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ipsos brengt voor de tweede jaar op rij de social buzz rondom de campagne in kaart. De week van 11 t/m 17 maart stond weer in het teken van de Nationale Week Zonder Vlees, een campagne die na een succesvolle eerste editie in 2018 jaarlijks zal terugkeren.

Voor het eerst is in Nederland op grote schaal het gebruik van verschillende voice-toepassingen onderzocht. Kantar voerde dit onderzoek uit onder 37.000 Nederlandse huishoudens.

De omzet van de Nederlandse e-commercemarkt is in 2018 weer toegenomen. Het afgelopen jaar hebben de Nederlandse consumenten online € 23,7 miljard uitgegeven aan producten en diensten, een geschatte groei van 10% ten opzichte van het jaar ervoor.*

Het aantal Nederlanders dat de smartphone gebruikt voor het lezen van magazine content is in 2017 met 7% toegenomen, zo blijkt uit Media Standaard Survey. Gemiddeld consumeert 16% van de Nederlanders magazine content via de smartphone.

Het merendeel van de Nederlanders (65%) maakt zich zorgen om de opwarming van de aarde. Om hier iets aan te doen kijken burgers vooral naar de overheid en het bedrijfsleven. Nederlanders willen – per saldo – dat de overheid meer doet om klimaatverandering tegen te gaan.

Nederlanders verwachten dat de Brexit de Nederlandse en Europese economie zullen raken, maar vermoeden dat zij de gevolgen hiervan niet zullen merken in de eigen portemonnee, zo blijkt uit onderzoek van Team Vier.

Middelbaar en hoger opgeleiden voelen de door het kabinet beloofde bestedingsruimte niet. Dat blijk uit onderzoek van MWM2 in opdracht van vakbond De Unie. Bijna zes op de tien Nederlanders met een middelbaar of hoger opleidingsniveau menen dat hun bestedingsruimte de afgelopen jaren is gedaald of gelijk gebleven.

Nederlandse jongeren tussen de 14 en 20 jaar lopen voorop als het gaat om online shoppen. 84 procent van deze digitieners winkelt online. Daarnaast zitten ze vaker op sociale platformen dan andere generaties.

Een ruime meerderheid van de ondervraagden in een enquête van Team Vier weet niet wie de Commissaris van de Koning in de eigen provincie is. Team Vier voerde het onderzoek op eigen initiatief uit en ondervroeg online 776 kiesgerechtigde Nederlanders.

In samenwerking met het Global Institute for Women’s Leadership en International Women’s Day heeft Ipsos wereldwijd volwassenen gevraagd naar hun visie op relevante topics omtrent gendergelijkheid.

Aanmelden Cloutoday