Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Nederlandse werknemers lijken vooralsnog niet goed te kunnen bedenken hoe ze spraaktechnologie – systemen te vergelijken met Siri, Alexa of Google Assistant – op de werkvloer kunnen inzetten. 43 procent van de Nederlanders heeft geen idee of zijn bedrijf ooit gebruik gaat maken van voice-robots en 31 procent meent dat dergelijke technologie in zijn bedrijfstak zelfs nooit gebruikt wordt.

Cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) laten over 2017 een forse toename zien (33 procent) van jeugdhulp zonder verblijf, oftewel ambulante jeugdhulp, uitgevoerd door wijkteams ten opzichte van het jaar ervoor.

In de eerste helft van 2018 is een record aantal van 2,3 miljoen zonnepanelen geïnstalleerd. “Dat staat gelijk aan het elektriciteitsverbruik van 170.000 huishoudens en een CO2-besparing van jaarlijks bijna 0,5 megaton”, zegt Rolf Heynen, directeur van onderzoeksbureau Dutch New Energy Research.

Wil je als merk of organisatie tieners effectief bereiken, dan moet je eerst inzien dat ze zaken oprecht anders zien en voelen dan jij en ik, aldus Sanne Gorter, SOCIAL.INC in haar blog. Altijd en overal toegang hebben tot alles en iedereen. Altijd en overal alles vastleggen op beeld.

According to the European Home Improvement Monitor of USP Marketing Consultancy, the buying behaviour of consumers when it comes to home improvement products has changed drastically over the last decade.

Nauwelijks één op de vijf marketeers zegt heel zeker te weten dat zijn bedrijf onderzoeksdata zo weet te integreren dat die tot bruikbare inzichten leiden. Dit heeft een negatieve invloed op het goed kunnen vaststellen van de ROI.

Koffie en thee. We drinken het veel en vaak. Je verwacht dat we over zo’n dagelijkse gewoonte dus best veel weten. Voor het eerst is er een Nationaal Koffie & Thee Onderzoek uitgevoerd door Koffie & Thee Nederland en Ruigrok NetPanel naar kennis, houding en gedrag van Nederlandse koffie- en theedrinkers.

Driekwart van de Nederlanders legt de verantwoordelijkheid voor het nemen van maatregelen om klimaatverandering tegen te gaan bij de overheid en de grote bedrijven. Dat blijkt uit onderzoek door Motivaction in opdracht van Natuur & Milieu.

Het einde van oktober is in zicht. Dus mag het kostuum uit de kast en de snoeppot gevuld, want Halloween komt er weer aan. Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat het feest nog niet uitgebreid gevierd wordt in Nederland: van de ondervraagden gaf 16% aan vorig jaar iets speciaals te hebben gedaan tijdens deze enge dag.

Er verandert veel in de Nederlandse huishoudens op het gebied van duurzaamheid. We laten steeds meer milieubewust gedrag zien: we kopen vaker een elektrische auto, leggen zonnenpanelen op ons dak en eten regelmatig vleesvervangers. Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat 22 procent van de Nederlanders zich zelfs erg verantwoordelijk voelt voor hun ecologische voetdruk.

Aanmelden Cloutoday