Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Inspiratie heeft een grote invloed op de effectiviteit van medewerkers, de impact van leiderschap en de aantrekkelijkheid op de arbeidsmarkt. Inspirerende organisaties profiteren daarmee van een hogere betrokkenheid, bevlogenheid en effectiviteit van medewerkers.

In januari behaalden energieleveranciers gezamenlijk een online maandbereik van 40,7% (5.893.000 personen van 13 jaar en ouder). Dat is een stijging van meer dan 600 duizend personen ten opzichte van een gemiddelde maand in 2018, zo blijkt uit het online bereiksonderzoek GfK DAM.

Uit een eerste I&O-peiling met betrekking tot de Provinciale Statenverkiezingen (20 maart) blijkt dat de (voorheen) grote partijen inleveren en een aantal (voorheen) kleinere partijen groeien.

Driekwart van de huishoudens bezit een uitvaartverzekering en dit percentage is al jaren stabiel. Er zijn de laatste drie jaren weer meer nieuwe afsluiters dan na de jaren na het provisieverbod (per 1 januari 2013).

De houding van de Nederlandse consument tegenover duurzame kleding is ambivalent: men vindt het belangrijk en wil er ook best meer voor betalen, maar bijna niemand let tijdens het kopen van kleding op duurzaamheid.

Met een Whitepaper blikt Sherloq terug op op de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het vlak van marktonderzoek. In twee dagen tijd kwamen meer dan 2.500 professionals samen om te kijken en luisteren naar de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van marketing, analytics en Insights.

Het PIM Trendrapport staat dit jaar in het teken van de activistische evolutie van het merk. PIM verkende de drijvende krachten achter de merken die 'woke' zijn, ondersteund met data.

We moeten beter luisteren en meer aandacht besteden aan genuanceerde meningen, vindt een ruime meerderheid van de Nederlanders. Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Human.

1 op de 7 Nederlandse wintersporters neemt geen sneeuwkettingen mee in de auto, zo blijkt uit onderzoek van Markteffect in opdracht van BOVAG onder 1.002 autobezitters die dit seizoen op wintersport gaan.

De retailbranche lanceerde onlangs een nieuw kennisplatform voor de totale retailsector: Retail Insiders. Naast betrouwbare en actuele data biedt retailinsiders.nl een breed scala aan rapporten, publicaties, nieuws, cases en achtergrondinformatie over de totale on- en offline retailmarkt.

Aanmelden Cloutoday