Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Van de Nederlandse consumenten heeft iets minder dan twee derde (60%) interesse in Smart Home als concept, een toename ten opzichte van 2017 (51%). Ondanks de stijgende bekendheid is de interesse van consumenten voor Smart Home afgenomen in vergelijking met vorig jaar – een trend die eveneens waarneembaar is in andere markten, zoals het Verenigd Koninkrijk. Dat blijkt uit de GfK Smart Monitor.

Acht samenwerkende provincies hebben in samenwerking met SAMR de zogenoemde Leisure Leefstijlen geactualiseerd; de Leefstijlvinder. Overheden, organisaties en ondernemers hebben daarmee beter inzicht in de vrijetijdswensen- en behoeften van Nederlanders.

Nederlanders weten nog te weinig van dementie, zo concludeert Samen dementievriendelijk op basis van onderzoek dat is uitgevoerd onder een representatieve groep van ruim 1.000 Nederlanders door Motivaction. Slechts één van de vier Nederlanders zou op straat de signalen van dementie herkennen.

Snel nog even een mailtje in de avond, nog even een belletje in het weekend of tijdens het ontbijt al je agenda en to do’s doornemen. Het lijkt onschuldig, maar de impact is groter dan we vaak denken. Dat blijkt uit onderzoek van Kantar Public, in opdracht van Zilveren Kruis.

In juli 2018 viert de ANWB haar 135-jarige jubileum. Volgens onderzoek van GfK stijgt het online bereik van het merk stijgt mede door alle jubileumacties hieromtrent naar 47,2% (6.834.000 personen van 13 jaar en ouder).

Heb jij altijd ongebruikte belminuten over aan het einde van de maand? Je bent niet de enige. Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat de meerderheid van de jongeren van 18 tot en met 30 jaar (Gen Now) liever een voice-, video- of tekstberichtje stuurt dan dat ze bellen.

Younger generations around the world are marketing savvy and have similar expectations towards companies, brands and media, according to an industry figure who says marketers need to truly understand their motivations and culture if they are to cut through.

In de eerste helft van 2018 is de TV-reclamemarkt in haar nieuwe definitie uitgekomen op € 392 miljoen. Dit is een stijging van 3,0% in vergelijking met de eerste helft van 2017. De spotmarkt voor TV en online video is uitgekomen op € 350 miljoen, een groei van 4,0%.

Nederlandse consumenten raken steeds meer vertrouwd met artificial intelligence. Zo geeft 70 procent aan met kunstmatige intelligentie ervaringen te hebben. Van deze groep is 69 procent tevreden over de interactie met AI.

Conventional research approaches to understanding prescribing behavior lack the insights required today, according to SKIM's research.

Aanmelden Cloutoday