Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De werkdruk stijgt, maar Nederlanders hebben het weer meer naar hun zin op het werk. Zo is er in 2018 een stijgende lijn te zien in de werkbeleving van werkend Nederland. De gemiddelde tevredenheid ligt dit jaar op een 7.

Nieuw onderzoek toont aan dat het gepercipieerde vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Reclame op websites die betrouwbaar worden geacht scoren hoger op merkvoorkeur.

According to Ipsos' Global Advisor study, one in three parents globally report knowing a child in their community that is the victim of cyberbullying. Majorities in every country feel existing anti-bullying measures are insufficient when it comes to handling cyberbullying.

Maar liefst 77% van de jongeren tussen de 18 en de 24 jaar is gelukkig met zijn baan. Hiermee is Generatie Z de meest tevreden generatie op de arbeidsmarkt. Dit blijkt uit onderzoek van Monsterboard onder ruim 5000 Europese werknemers.

Ik ben geen robot. Zo eindigt de TV commercial Beleggen voor mensen van Triodos. Daarin wordt gesteld dat beleggen is overgenomen door computers maar dat we niet meer willen.
Het onlangs uitgebrachte B2B Marketing Trendrapport 2018 heeft als ondertitel How to make it human again? De behoefte aan relevanter en persoonlijker klantcontact is volgens dit rapport meer en meer manifest.

Tegenwoordig is het steeds belangrijker dat organisaties flexibel en wendbaar kunnen inspelen op de wisselende eisen en veranderde omstandigheden in de markt, aldus Flycatcher.  Dit biedt kansen voor organisaties: alleen flexibele organisaties die klaar en bereid zijn zich aan te passen zullen overleven.

De European Sensory Science Society maakte onlangs de winnaars van de laatste editie van de E3S Eurosense Student Awards bekend. Naast de drie traditionele E3S PhD awards, werd er ook een Special Award uitgereikt ter nagedachtenis van Pieter Punter.

Technologische ontwikkelingen, zoals automatisering en robotisering, hebben verstrekkende gevolgen voor werkprocessen en de arbeidsmarkt. Functies verdwijnen, nieuwe functies verschijnen en personeel heeft andere vaardigheden nodig.

In opdracht van de VNG deed  I&O Research onderzoek naar de belangrijkste democratische kernwaarden onder burgers en bestuurders.

In de vorige nummers van Clou schreef Dirk Huisman over de vele kansen die er voor marktonderzoek liggen, over het veranderend consumentenkeuzegedrag en over de lessen die je uit de geschiedenis van het vak kunt leren. In 2027, nog maar negen jaar te gaan, zal de markt voor marktonderzoek twee keer zo groot zijn als nu en hij zal er heel anders uitzien.

Aanmelden Cloutoday