Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Driekwart van de Nederlanders legt de verantwoordelijkheid voor het nemen van maatregelen om klimaatverandering tegen te gaan bij de overheid en de grote bedrijven. Dat blijkt uit onderzoek door Motivaction in opdracht van Natuur & Milieu.

Het einde van oktober is in zicht. Dus mag het kostuum uit de kast en de snoeppot gevuld, want Halloween komt er weer aan. Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat het feest nog niet uitgebreid gevierd wordt in Nederland: van de ondervraagden gaf 16% aan vorig jaar iets speciaals te hebben gedaan tijdens deze enge dag.

Er verandert veel in de Nederlandse huishoudens op het gebied van duurzaamheid. We laten steeds meer milieubewust gedrag zien: we kopen vaker een elektrische auto, leggen zonnenpanelen op ons dak en eten regelmatig vleesvervangers. Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat 22 procent van de Nederlanders zich zelfs erg verantwoordelijk voelt voor hun ecologische voetdruk.

Dat ene muurtje dat nog altijd een likje verf moet krijgen. Of dat plafond waaraan al een paar jaar alleen een peertje bungelt. Herkenbaar? In een gemiddeld huishouden blijven klusjes vaak zo’n twee jaar liggen.

Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat een ruime meerderheid van de Nederlandse voetbalvolgers te spreken is over de VAR (Video Assistant Referee). In totaal geeft 65% van de voetbalvolgers aan een (zeer) positief gevoel te hebben over de VAR, die sinds dit voetbalseizoen ook in de Nederlandse Eredivisie is geïntroduceerd.

Vrijwel alle ondernemers en ondernemingen krijgen er mee te maken: ze hebben een idee of plan voor een investering, en moeten dan de financiering ervan rond krijgen. Voor veel ondernemers geldt een lening bij een bank nog steeds als de belangrijkste bron van externe financiering.

De bereidheid van consumenten extra te betalen voor duurzame producten stijgt voor het tweede achtereenvolgend jaar: 36% van de Nederlandse consumenten is daartoe bereid. Tegelijkertijd stijgt ook de scepsis: 43% wantrouwt claims over duurzaamheid of maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Het online bereik van de Persgroep (72%) en RTL (69%) ontloopt elkaar niet veel in september 2018, maar gezamenlijk vullen beide partijen elkaar goed aan (84%, 12.137.000 personen van 13 jaar en ouder).

Het idee dat 50-plussers en Babyboomers achter de geraniums zouden zitten moet nodig worden afgestoft. Van de Babyboomers koopt 89% weleens iets online, heeft 72% een Facebook-account en gebruikt 67% internet op een smartphone.

Tijdens de eerste zwangerschap worden ongelofelijk veel producten gekocht. En ook in de jaren erna schaffen ouders veel aan. Sanoma en The Choice onderzochten voor 62 producten en diensten de customer journey van 8.900 (aanstaande) moeders.

Aanmelden Cloutoday