Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Haystack interview in Trends. Neuro-marketing is filling the gap between what customers say and do.

Companies are turning to neuro-marketing applications to find rational explanations for the intuitive behaviour of their customers. Why? Because neuro-research can identify what triggers people to buy – or what stops them from buying.

Het consumentenvertrouwen in online winkelen is hoog: 83% van de Nederlandse consumenten heeft vertrouwen in online winkelen. Vertrouwen ontstaat voornamelijk door goede leveringsvoorwaarden (37%) en de veiligheid van online betalen (28%). Dit blijkt uit een representatief onderzoek van onderzoeksbureau MarketResponse onder ongeveer 500 Nederlanders van 18 jaar en ouder.

Drs. Lore Elzinga is directeur van New Business Research en de Virtuele Marktonderzoeker en blogt dit keer over mobiel onderzoek. De consument is klaar voor mobiel onderzoek, maar zijn organisaties en bedrijven dat ook?

Welke extra effect heeft het als een adverteerder gelijk met een tv-campagne ook een Facebookcampagne laat lopen? Dat gaat GfK onderzoeken en de resultaten met adverteerders delen. Het eerste inzicht: extra bereik van bijna 28 procent.

Social intelligence sleutel tot duurzaamheidsdoorbraak in Nederland - Motivaction presenteert onderzoek naar rol duurzaamheidsprofessionals.

Een duurzaamheidsdoorbraak in Nederland blijft achter. Martijn Lampert, research director Motivaction, stelt dat de duurzaamheidsvoorhoede een kanteling kan realiseren als ze zich sterker verbindt met change makers in de samenleving en beslissers in het bedrijfsleven.

Ondanks dat de ‘sharing economy’ wordt betiteld als een zeer kansrijke manier voor de inrichting van een duurzame samenleving, is dit voor veel Nederlanders (40%) nog een onbekend fenomeen. Dit blijkt uit representatief onderzoek van MarketResponse onder ruim 500 Nederlanders naar aanleiding van de dag van de duurzaamheid.

De meeste gemeenteambtenaren streven – heel bescheiden of weinig ambitieus – naar een ontwikkeling binnen de huidige functie (47 procent), terwijl 22 procent streeft naar positieverbetering en 18 procent naar verandering van positie. Dat blijkt uit een enquête van Binnenlands Bestuur onder ruim 1200 gemeenteambtenaren, uitgevoerd door Team Vier.

Hema luistert het best naar de mening van haar klanten. Ruim 70 procent van de consumenten vindt dat het Nederlandse warenhuis goed luistert naar hun mening en wensen. Zara is met net 10 procent de slechtst luisterende winkel, van de 25 onderzochte, bekende winkelketens. Dat blijkt uit de ‘Luistermonitor 2013’ uitgevoerd door onderzoeksbureau MWM2 onder ruim 1200 consumenten.

In opdracht van Stichting Natuur en Milieu heeft Motivaction International B.V. een onderzoek uitgevoerd naar de houding van Nederlanders vanaf 30 jaar tegenover zonnepanelen en de invloed ervan op de waarde van koopwoningen. De Nederlandse bevolking van 30 jaar en ouder staat over het algemeen positief tegenover het opwekken van duurzame energie met zonnepanelen.

De prijzenoorlog tussen supermarkten is inmiddels in volle gang. Dit is volgens een meerderheid van consumenten goed nieuws, zeker in tijden van crisis. Albert Heijn hoopt met de nieuwe prijzenoorlog onder meer het imago van dure supermarkt van zich af te schudden. Dit lijkt tot nu toe nog niet te lukken, want uit representatief onderzoek van MarketResponse blijkt dat Albert Heijn nog altijd als duurste supermarkt wordt ervaren.

Aanmelden Cloutoday