De klant binnen de profit markt in Nederland

Bijna 75% van de business to business klanten voelt zich niet sterk verbonden aan een organisatie. Dit is de belangrijkste conclusie uit de benchmark klanttevredenheid en loyaliteit binnen de profit sector van Integron.

Bedrijven actief in business to business hebben grote moeite om klanten te binden. De benchmark omvat uitgevoerde klantonderzoeken voor ruim 300 business to business organisaties binnen de branches bouw & installatie, groothandel, industrie, transport & logistiek, ICT & telecom, professionele en financiƫle dienstverlening in 2013 en 2014.

Hoe tevreden en loyaal zijn klanten in de branches bouw & installatie, groothandel, industrie, transport & logistiek, ICT & telecom, professionele en financiƫle dienstverlening?

Enkele highlights op een rij:

  • Bijna 75% van de business to business klanten voelt zich niet sterk verbonden aan een organisatie.
  • De gemiddelde Net Promotor score (NPS) bedraagt 7%.
  • De groothandel scoort de hoogste NPS met 24% en de bouw & installatie de laagste NPS met -/-9%.
  • De gemiddelde tevredenheid van klanten in Nederland in de profit sector bedraagt een 7.7.
  • De industrie scoort de hoogste klanttevredenheid met een 8.1 en de ICT & telecom sector noteert met een 7.5 de laagste score.

De whitepaper is te downloaden via de site: http://www.integron.nl/nieuws/583-infographic-en-whitepaper-de-klant-binnen-de-profit-sector.

Aanmelden Cloutoday