Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Het merendeel van de Nederlanders (65%) maakt zich zorgen om de opwarming van de aarde. Om hier iets aan te doen kijken burgers vooral naar de overheid en het bedrijfsleven. Nederlanders willen – per saldo – dat de overheid meer doet om klimaatverandering tegen te gaan.

Nederlanders verwachten dat de Brexit de Nederlandse en Europese economie zullen raken, maar vermoeden dat zij de gevolgen hiervan niet zullen merken in de eigen portemonnee, zo blijkt uit onderzoek van Team Vier.

Middelbaar en hoger opgeleiden voelen de door het kabinet beloofde bestedingsruimte niet. Dat blijk uit onderzoek van MWM2 in opdracht van vakbond De Unie. Bijna zes op de tien Nederlanders met een middelbaar of hoger opleidingsniveau menen dat hun bestedingsruimte de afgelopen jaren is gedaald of gelijk gebleven.

Nederlandse jongeren tussen de 14 en 20 jaar lopen voorop als het gaat om online shoppen. 84 procent van deze digitieners winkelt online. Daarnaast zitten ze vaker op sociale platformen dan andere generaties.

Een ruime meerderheid van de ondervraagden in een enquête van Team Vier weet niet wie de Commissaris van de Koning in de eigen provincie is. Team Vier voerde het onderzoek op eigen initiatief uit en ondervroeg online 776 kiesgerechtigde Nederlanders.

In samenwerking met het Global Institute for Women’s Leadership en International Women’s Day heeft Ipsos wereldwijd volwassenen gevraagd naar hun visie op relevante topics omtrent gendergelijkheid.

Inspiratie heeft een grote invloed op de effectiviteit van medewerkers, de impact van leiderschap en de aantrekkelijkheid op de arbeidsmarkt. Inspirerende organisaties profiteren daarmee van een hogere betrokkenheid, bevlogenheid en effectiviteit van medewerkers.

In januari behaalden energieleveranciers gezamenlijk een online maandbereik van 40,7% (5.893.000 personen van 13 jaar en ouder). Dat is een stijging van meer dan 600 duizend personen ten opzichte van een gemiddelde maand in 2018, zo blijkt uit het online bereiksonderzoek GfK DAM.

Uit een eerste I&O-peiling met betrekking tot de Provinciale Statenverkiezingen (20 maart) blijkt dat de (voorheen) grote partijen inleveren en een aantal (voorheen) kleinere partijen groeien.

Driekwart van de huishoudens bezit een uitvaartverzekering en dit percentage is al jaren stabiel. Er zijn de laatste drie jaren weer meer nieuwe afsluiters dan na de jaren na het provisieverbod (per 1 januari 2013).

Aanmelden Cloutoday