Marketing Insights - Research - Analytics

  • Coronacrisis vraagt om debat over digitalisering
    Coronacrisis vraagt om debat over digitalisering

    De coronacrisis gaat eerst en vooral over onze gezondheid. Inmiddels wordt het steeds duidelijker dat we ook voor een immens economisch en maatschappelijk vraagstuk staan. Toch is er nog een ander aspect waarom we ons deze crisis straks zullen herinneren: de enorme potentie van digitalisering en de vlucht die talloze online applicaties hebben genomen om het dagelijks leven aan de gang te houden.

    Lees verder

  • Design science research zoekt de verbetering
    Design science research zoekt de verbetering

    We zijn allemaal ontwerpers. We ontwerpen plannen, producten, diensten, strategieën en beleid. Alleen is de een zich meer bewust van zijn ontwerpende rol dan de ander. Ook de uitvoering van onderzoek kan vanuit een ontwerpende aanvliegroute. In dit artikel doen we daartoe een verkenning, met als doel een bewustwording te creëren dat marktonderzoek niet alleen gaat om het ontdekken van de patronen van de huidige tijd, maar ook om het gefundeerd ontwerpen van de patronen van de toekomst.

    Lees verder

  • Nederlanders kiezen voor gevarieerde maaltijden en gemak
    Nederlanders kiezen voor gevarieerde maaltijden en gemak

    Consumenten kiezen steeds vaker voor de maaltijdbox. Zo blijkt uit onderzoek van Motivaction, waarbij aan de hand van het Shoppermodel inzichten in de motieven en het gedrag van Nederlanders op het gebied van eten, boodschappen en gezonde voeding in kaart worden gebracht.

    Lees verder

  • TV en printmedia winnen van sociale media
    TV en printmedia winnen van sociale media

    De Nederlander is traditionele media zoals tv en print, de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020, uitgevoerd door Kantar in opdracht van bvA, Outreach, Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia.

    Lees verder

Cloutoday | Insights - Analytics - Marketing

  • Coronacrisis vraagt om debat over digitalisering
    Coronacrisis vraagt om debat over digitalisering

    Lees verder

  • Design science research zoekt de verbetering
    Design science research zoekt de verbetering

    Lees verder

  • Nederlanders kiezen voor gevarieerde maaltijden en gemak
    Nederlanders kiezen voor gevarieerde maaltijden en gemak

    Lees verder

  • TV en printmedia winnen van sociale media
    TV en printmedia winnen van sociale media

    Lees verder

Best of Today

  • Coronacrisis vraagt om debat over digitalisering

    Coronacrisis vraagt om debat over digitalisering

    De coronacrisis gaat eerst en vooral over onze gezondheid. Inmiddels wordt het steeds duidelijker dat we ook voor een immens economisch en maatschappelijk vraagstuk staan. Toch is er nog een ander aspect waarom we ons deze crisis straks zullen herinneren: de enorme potentie van digitalisering en de vlucht die talloze online applicaties hebben genomen om het dagelijks leven aan de gang te houden.

    Lees verder...

  • Design science research zoekt de verbetering

    Design science research zoekt de verbetering

    We zijn allemaal ontwerpers. We ontwerpen plannen, producten, diensten, strategieën en beleid. Alleen is de een zich meer bewust van zijn ontwerpende rol dan de ander. Ook de uitvoering van onderzoek kan vanuit een ontwerpende aanvliegroute. In dit artikel doen we daartoe een verkenning, met als doel een bewustwording te creëren dat marktonderzoek niet alleen gaat om het ontdekken van de patronen van de huidige tijd, maar ook om het gefundeerd ontwerpen van de patronen van de toekomst.

    Lees verder...

  • Nederlanders kiezen voor gevarieerde maaltijden en gemak

    Nederlanders kiezen voor gevarieerde maaltijden en gemak

    Consumenten kiezen steeds vaker voor de maaltijdbox. Zo blijkt uit onderzoek van Motivaction, waarbij aan de hand van het Shoppermodel inzichten in de motieven en het gedrag van Nederlanders op het gebied van eten, boodschappen en gezonde voeding in kaart worden gebracht.

    Lees verder...

    Marketing Insights - Research - Analytics

    Aanmelden Cloutoday