Marketing Insights - Research - Analytics

  • Voorbij de hype van het onbewuste
    Voorbij de hype van het onbewuste

    Een populaire stelling is dat 95% van het consumenten gedrag onbewust tot stand komt, oftewel: je hebt eigenlijk geen idee waarom je je tanden in dit artikel zet. Het belang van onbewuste invloed op onze keuzes is een feit, want wetenschappelijk aangetoond. Mogelijk juist om deze reden zijn sommige marketeers, reclamestrategen en marktonderzoekers de laatste jaren fans van het onbewuste geworden.

    Lees verder

  • Markten modelleren
    Markten modelleren

    In Boston staat al meer dan 50 jaar het Marketing Science Institute. Het instituut laat praktijkmensen uit de 70 grootste ondernemingen van de wereld met academici praten over de ontwikkelingen in marketing science. Dat doen ze o.a. door het organiseren van seminars en het beschikbaar stellen van onderzoeksgeld voor nieuwe veelbelovende projecten.

    Lees verder

  • GOR-Congres 2018 : en niet één presentatie over Twitter!
    GOR-Congres 2018 : en niet één presentatie over Twitter!

    Afgelopen februari vond in Keulen de jaarlijkse conferentie over General Online Research (GOR) plaats. Online onderzoek gaat al lang niet meer over simpele websurveys en panels. Het gaat over online onderzoek in de breedste zin van het woord: innovatie en veranderingen op het terrein van kwantitatieve websurveys en de rol van mobile devices daarin, maar ook kwalitatief online onderzoek en data driven marketing. En natuurlijk kon men niet heen om data science.

    Lees verder

  • GRATIS Symposium Digital Advertising
    GRATIS Symposium Digital Advertising

    Waar en hoe zet je je Digital Advertising budget in? Wat is de interactie met traditionele advertising? En kan de effectiviteit van Digital Advertising gemeten worden? Op 26 april organiseert de MOA een gratis symposium over Digital Advertising.

    Lees verder

Cloutoday | Insights - Analytics - Marketing

Best of Today

  • MOA - Event Programma & Sponsor manager (32 uur)

    MOA - Event Programma & Sponsor manager (32 uur)

    MOA is per direct op zoek naar een Event Programma & Sponsor manager (32 uur)

    Wie zijn wij?

    MOA Expertise Center for Marketing insights, Onderzoek & Analytics is een vereniging voor bedrijven die zich bezig houden met zoals de naam het al zegt: Insights, Onderzoek & Analytics. We hebben verschillende secties en platformen waarbij de sectie marktonderzoek de grootste is.

    Lees verder...

  • Voorbij de hype van het onbewuste

    Voorbij de hype van het onbewuste

    Een populaire stelling is dat 95% van het consumenten gedrag onbewust tot stand komt, oftewel: je hebt eigenlijk geen idee waarom je je tanden in dit artikel zet. Het belang van onbewuste invloed op onze keuzes is een feit, want wetenschappelijk aangetoond. Mogelijk juist om deze reden zijn sommige marketeers, reclamestrategen en marktonderzoekers de laatste jaren fans van het onbewuste geworden.

    Lees verder...

  • Markten modelleren

    Markten modelleren

    In Boston staat al meer dan 50 jaar het Marketing Science Institute. Het instituut laat praktijkmensen uit de 70 grootste ondernemingen van de wereld met academici praten over de ontwikkelingen in marketing science. Dat doen ze o.a. door het organiseren van seminars en het beschikbaar stellen van onderzoeksgeld voor nieuwe veelbelovende projecten.

    Lees verder...

    Marketing Insights - Research - Analytics

    Aanmelden Cloutoday