Actueel | 11 juni 2024
11 juni 2024

Dynata winnaar I-COM Global Data Creativity Awards

Dynata is winnaar van de I-COM Global Data Creativity Awards 2024. De bekendmaking was op 16 mei jl. in Malaga, Spanje. De awards worden jaarlijks uitgereikt voor baanbrekende werk op het gebied van data en marketing. Dynata’s inzending was ‘QualityScore’, een nieuwe methode voor het voorkomen van enquêtefraude en misbruik van AI door respondenten. De…

Actueel | 21 mei 2024
21 mei 2024

Validators lanceert Share of Content voor reclamecodering

Na een ontwikkelperiode van drie jaar lanceert Validators een AI toepassing die reclames op inhoud en vorm codeert. Share of Content wil marketeers een kijkje geven in de boardroom van de concurrenten. Het toont aan welke proposities (of Category Entry Points) worden geladen, welke middelen hiervoor worden ingezet en wat de kenmerken van deze uitingen…

Actueel | 07 mei 2024
07 mei 2024

Verbod op telemarketing mag geen gevolgen hebben voor tele-onderzoek

De Nederlandse regering is in gesprek met de EU-Commissie om lidstaten in staat te stellen huis-aan-huisverkoop en telemarketing te verbieden. EFAMRO, ESOMAR en D&IN hebben het kabinet en de EU-commissie laten weten bezorgd te zijn over de gevolgen voor tele-onderzoek. De drie organisaties zeggen te willen pleiten voor een uitzonderingssituatie wanneer de EU zou besluiten…

Actueel | 21 maart 2024
21 maart 2024

Hoe AI de reclamebureaus onder druk zet

Bijna twee derde (63%) van de chief marketing officers (CMO’s) is van plan om het komende jaar AI in te zetten 55% verwacht dat daardoor de samenwerking met het reclamebureau zal veranderen. AI zet ook de reclamewereld op zijn kop en de werkwijze van bureaus moet veranderen. Dat is de mening van Priscilla Kim, APAC…

Actueel | 29 februari 2024
29 februari 2024

De revolutie van CreativAI in Out-Of-Home advertising

De Gen AI-hulpmiddelen schieten als paddenstoelen uit de grond. Ze zijn steeds meer in gebruik voor content-creatie. Een recente reclamevorm die de branche omarmt, gebruikt AI in de vorm van Computer Generated Imagery (CGI). Paul Ketelaar en Joyce Massop schreven er voor SWOCC een artikel over (en klik vooral ook de filmpjes aan). Een recent…

Actueel | 15 februari 2024
15 februari 2024

Nieuw! Sarah, uw 24/7 AI-marketingmedewerker

Het moest er een keer van komen: de eerste digitale AI-marketingmedewerker. Ze heet Sarah en ze is door AI-startup Typetone opgeleid tot content marketeer. Ze kan al van A tot Z contentstrategieën bedenken, maken en uitvoeren. Sarah doet er ongeveer tien minuten over om een contentstrategie te maken voor de komende drie maanden. Vervolgens kan…

Actueel | 16 januari 2024
16 januari 2024

Mastering Marketing Mix Modelling: Incorporating brand KPI’s and longterm effectiveness

Duik in de kern van Marketing Mix Modelling en ontdek hoe merk KPI’s en langdurige effectiviteit gekoppeld kunnen worden. Laat machine learning je merkstrategie naar nieuwe hoogtes stuwen. Kom alles te weten in een gratis webinar dat het Data & Insights Network a.s. donderdag organiseert. Meld je snel aan! Marijke Wiersma, managing partner van Annalect,…

Actueel | 04 januari 2024
04 januari 2024

Digital Marketing Trends 2024

In het Digital Marketing Trendrapport van Beeckestijn Business School omschrijft digital strateeg Bart Meerdink de belangrijkste trends voor het komende jaar. De trends zijn gebaseerd op het analyseren van digitale strategieën van B2B-, B2C-, corporate en mkb-bedrijven, aangevuld met internationaal onderzoek en interviews met experts. Trend 1: Inflatie van content en advertenties Met dagelijkse schermgebruikscijfers…

Actueel | 14 december 2023
14 december 2023

GfK lanceert cookieless online-campagnemeting

GfK biedt een nieuwe manier campagnemeten aan – onder de naam Sensic – waarin wordt onderzocht hoeveel én welke mensen bereikt zijn op basis van 350 achtergrondkenmerken. Met het verdwijnen van third party cookies is het meten van online campagnes complexer geworden. GfK lanceert daarom een cookieless manier van meten via het GXL-panel waaraan ook…

Actueel | 05 december 2023
05 december 2023

Tien marketingtrends voor 2024

Kantar publiceerde vorige week voor de eerste keer de Marketing Trends 2024, speciaal bedoeld als steun voor marketeers bij het aanscherpen van hun strategie voor het komende jaar. Kantar geeft tien trends ‘die het spel gaan veranderen’. 1. AI vindt zijn weg 67% van de marketeers wereldwijd is positief over de mogelijkheden van GenAI. En…

Actueel | 16 november 2023
16 november 2023

Motivaction en Media.Monks ontwikkelen Gen AI-persona’s

Motivaction en digitaal bureau Media.Monks ontwikkelen samen AI-gedreven persona’s. De twee bureaus gebruiken hun gezamenlijke data en AI-kennis in de ontwikkeling van AI-persona’s die gebruik maken van Large Language Models (LLM). Met deze ontwikkeling op het gebied van persona’s kunnen marketeers met de Gen AI-persona’s in gesprek gaan en zo gebruikmaken van de data die…

Actueel | 14 november 2023
14 november 2023

Bestuur Reframe kondigt nieuwe plannen aan

Reframe, een initiatief van ADCN en VIA en ontstaan uit het Dutch Marketing Diversity, kondigt een herlancering en de nieuwe plannen aan. De stichting zet zich in om diversiteit en inclusie te versnellen in de marketingcommunicatie-industrie en zo bij te dragen aan een inclusievere samenleving. Afgelopen donderdag 9 november organiseerde de stichting de eerste ‘Reframedag’,…

Ook de laatste bytes ontvangen?