Get your bytes of learning
Agenda.DailyDataBytes
De MOA organiseert door het jaar heen events voor iedereen die op de hoogte wil blijven van de ontwikkelingen in het vak of doelgericht zoekt naar tools & tricks. In workshops en trainingen spijker je je praktische kennis en vaardigheid bij. Op congressen verdiep je het inzicht in data, analytics en insights – en leer je collega’s kennen.
Wil je hier ook jouw event promoten en bij de doelgroep van Daily Data Bytes onder de aandacht brengen? Neem contact op met Tjitske Buurman.
Basistraining kwantitatief (online) onderzoek
Tijdens deze praktische training, worden beginners op het gebied van kwantitatief marktonderzoek snel op weg geholpen. Een cruciale workshop boordevol vol tips & tricks, do’s en don’ts.
Cursus Sensorisch Onderzoek B
Duik samen met Wim Vaessen en Joep Brinkman in de wereld van sensorisch onderzoek. De cursus bestaat uit theorie en praktijk over het opzetten en uitvoeren van sensorisch onderzoek.
De perfecte vragenlijst
In deze workshop leer je alle theoretische én praktische ins en outs om dé perfecte vragenlijst te kunnen opstellen.
Praktische methodologie & het SPSS-analysepalet
Opfristraining voor onderzoekers! Tijdens deze workshop kijken we vanuit praktijkoogpunt naar de theoretische facetten van vragenlijstonderzoek.
Education Day – Business integration & algorithms
Exclusief voor onze docentleden organiseren we op dinsdagmiddag 10 oktober een digital Education Day.
Segmenteren, hoe doe je dat?
Er is geen merk die zijn markt niet segmenteert. In deze workshop krijg je een helder beeld wat je met segmentatie wel en niet kan bereiken
Esomar AI Forum
Navigating Insights in the Age of AI
Sensory excursie WUR Bleiswijk
Exclusief voor onze Sensory-leden organiseren wij op 26 oktober een excursie (incl. ALV) bij de WUR in Bleiswijk.
Haal meer uit je analyses, een praktijktraining m.b.v. SPSS
SPSS-analyses in de praktijk! In deze workshop werken we door een groot deel van de analysemogelijkheden van SPSS.
Data & Analytics Congres 2023
Het grootste Data & Insights Event van Nederland! Het Data & Insights Network organiseert op 2 NOVEMBER 2023 het zesde Data & Analytics Congres. Verrassende (inter)nationale topsprekers presenteren hun visie en tips uit de praktijk aan plm. 250 enthousiaste, Data-specialisten, Online marketeers, E-commerce-specialisten en -managers, Business translators en-managers, Digital data-managers, Managers van data- en optimalisatie-teams
Analyse-valkuilen: trap er niet in!
In deze training kijken we kritisch naar hoe we cijfers interpreteren en hoe we daarbij makkelijk in valkuilen trappen.
Effectief leiderschap
In deze workshop gaan we in op de ins en outs van leiderschap. Wat is belangrijk en hoe kun je jouw leidinggevende capaciteiten optimaal benutten om zelf en als team optimaal te presteren.
Information design: simpele principes, betere rapporten
Ook al zijn je inzichten nog zo briljant, je maakt pas het verschil als je deze goed over kan brengen. Dat is waar we in deze workshop aan gaan werken.
ChatGPT Ontcijferd: Van Basiskennis tot Geavanceerde Inzichten
ChatGPT, een tool die steeds meer aan populariteit wint maar vaak niet volledig wordt begrepen of optimaal wordt benut door professionals. Deze training richt zich op het demystificeren van ChatGPT.
Liever Assertiever
In de training Assertiviteit leer je op een goede manier voor jezelf op te komen, zonder weerstand bij de ander op te roepen. We gaan bijvoorbeeld aan de slag met effectieve communicatie.
Van cijfers naar inzicht
In deze training leer je onderzoekresultaten beter te interpreteren door ze te spiegelen aan een aantal terugkerende patronen in koopgedrag.
Veerkracht in je werk – stress de baas
In deze training leer je op speelse wijze je eigen Drivers kennen en de functie die ze hebben. Ook krijg je handvatten mee hoe je uit je Driver kunt blijven.
Education Day
Op donderdagmiddag 23 november organiseren we samen met NIMA weer een Education Day. Meer informatie volgt.
Inspireren met infographics
Infographics zijn dé manier om de resultaten van je analyse of onderzoek op een impactvolle wijze te delen met je collega’s of klanten.
Van data naar commerciële besluitvorming
In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen?
Krachtige presentaties maken
Wil je impact maken met je inzichten? Volg dan deze training ‘Krachtige presentaties maken’.
Succesvol implementeren van onderzoeksinzichten
Deze workshop gaat dieper in op het waarom, maar wil deelnemers vooral ook helpen om meer impact te maken én een hogere ROI van onderzoek te bereiken.
Modellen voor Marketing Insights
In deze workshop leer je via herkenbare cases en/of je eigen concrete vraag hoe je uit het beschikbare aanbod bij iedere marketingvraag het juiste model kiest de beste onderzoeksmethode.
Datavisualisatie, van inzicht naar impact
Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience. Met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen.
De kracht van creatief denken
Tijdens deze workshop leer je de basis van creatief denken. Je leert hoe je op een creatieve wijze vraagstukken kunt aanpakken.
Basistraining SPSS
In deze workshop stomen we je klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.
Bureauperformance
Hoe overtuig je een klant om voor jullie bureau te kiezen? Bestaat er een perfecte salespitch? Niet ieder klant is hetzelfde en wil je je succes maximaliseren, zul je een verkoopstrategie moet inzetten.
AVG in de praktijk – Overheidssector
Als overheidsopdrachtgever ben je minder vrij dan een opdrachtgever uit de particuliere sector. En als daarvoor werkende onderzoeksorganisatie dus ook.
Cursus Sensorisch Onderzoek A
Sinds 2002 worden jaarlijks de landelijk erkende NIMA-Data & Insights Network examens Sensorisch onderzoeker A (en B) afgenomen onder auspiciën van de profgroep Data & Insights Network.
SMART-UP Nieuwjaar
Voorafgaand aan de Nieuwjaarsborrel komen de SMART-leden bijeen om bij te praten en vooruit te blikken.
Nieuwjaarsborrel 2024
Tijdens deze bijeenkomst, exclusief voor leden en relaties van het Data & Insights Network, blikken we terug op het afgelopen jaar en vertellen we je alles over de plannen voor 2024.
Diversiteit in onderzoekstechnieken
Deze training leert je gestructureerd, creatief en logisch een onderzoeksdesign ontwerpen met de juiste techniek(en).
Basistraining Customer Journey en Persona’s
Als jij de klantbeleving wilt verbeteren van jouw organisatie, product, dienst, website of app, maar niet weet waar je moet beginnen, dan past deze training bij jou.
Wat is de vraag achter de vraag?
Pas wanneer het antwoord geeft op de juiste vraag, is marktonderzoek echt succesvol. Maar hoe kom je achter de échte vraag?
De perfecte vragenlijst
In deze workshop leer je alle theoretische én praktische ins en outs om dé perfecte vragenlijst te kunnen opstellen.
Basistraining kwantitatief (online) onderzoek
Tijdens deze praktische training, worden beginners op het gebied van kwantitatief marktonderzoek snel op weg geholpen. Een cruciale workshop boordevol vol tips & tricks, do’s en don’ts.
AVG in de praktijk – Particuliere sector
De AVG geeft regels en houvast hoe statistisch onderzoek dient te worden uitgevoerd, maar wat is nu ieders verantwoordelijkheid?
Haal het maximale uit kwalitatieve (groeps)interviews!
Ontdek de principes en belangrijkste elementen van interviews en groepsdiscussies. Leer keuzes te maken binnen de interviewtechnieken en omgaan met lastige respondenten!
Praktische methodologie & het SPSS-analysepalet
Opfristraining voor onderzoekers! Tijdens deze workshop kijken we vanuit praktijkoogpunt naar de theoretische facetten van vragenlijstonderzoek.
Segmenteren, hoe doe je dat?
Er is geen merk die zijn markt niet segmenteert. In deze workshop krijg je een helder beeld wat je met segmentatie wel en niet kan bereiken
Basistraining SPSS
In deze workshop stomen we je klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.
Advanced datamanagement SPSS
Met SPSS Advanced Datamanagement voor gevorderden maak je kennis met de tips en tricks om sneller en slimmer te werken met SPSS.
Data & Insights Event – MIE’24
Save the Date! Op 13 en 14 maart 2024 vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 22ste editie plaats van hét grootste Data & Insights Event van Nederland.
Basistraining R
Tijdens deze basistraining R laten we je zien wat R is, hoe je R kunt gebruiken en hoe je R-scripts schrijft.
Examen Sensorisch Onderzoeker A
Dit examen is bedoeld voor personen die werkzaam zijn in of zich willen kwalificeren voor een functie in de uitvoering van sensorisch onderzoek. Gangbare functienamen voor Sensorisch Onderzoeker A zijn: testleider, panelleider, onderzoeksassistent etc.
Haal meer uit je analyses, een praktijktraining m.b.v. SPSS
SPSS-analyses in de praktijk! In deze workshop werken we door een groot deel van de analysemogelijkheden van SPSS.
Effectief communiceren
Deze training is voor professionals die graag effectiever willen zijn in lastige gesprekken met opdrachtgevers (en collega’s).
De kracht van creatief denken
Tijdens deze workshop leer je de basis van creatief denken. Je leert hoe je op een creatieve wijze vraagstukken kunt aanpakken.
Van cijfers naar inzicht
In deze training leer je onderzoekresultaten beter te interpreteren door ze te spiegelen aan een aantal terugkerende patronen in koopgedrag.
Projectmanagement, de “do’s and don’ts”
De meesten van ons werken vaak aan meerdere projecten tegelijk. Maar doen we dat wel op een efficiënte en effectieve manier?
Persoonlijke effectiviteit; over leiderschap en veerkracht
In de huidige samenleving kun je flink onder druk komen te staan als professional die zijn/haar vak goed wil uitoefenen. Hoe blijf je dan veerkrachtig én bij jezelf?
Information design: simpele principes, betere rapporten
Ook al zijn je inzichten nog zo briljant, je maakt pas het verschil als je deze goed over kan brengen. Dat is waar we in deze workshop aan gaan werken.
Analyse-valkuilen: trap er niet in!
In deze training kijken we kritisch naar hoe we cijfers interpreteren en hoe we daarbij makkelijk in valkuilen trappen.
Inspireren met infographics
Infographics zijn dé manier om de resultaten van je analyse of onderzoek op een impactvolle wijze te delen met je collega’s of klanten.
Datavisualisatie, van inzicht naar impact
Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience. Met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen.
Effectief leiderschap
In deze workshop gaan we in op de ins en outs van leiderschap. Wat is belangrijk en hoe kun je jouw leidinggevende capaciteiten optimaal benutten om zelf en als team optimaal te presteren.
Liever Assertiever
In de training Assertiviteit leer je op een goede manier voor jezelf op te komen, zonder weerstand bij de ander op te roepen. We gaan bijvoorbeeld aan de slag met effectieve communicatie.
Van data naar commerciële besluitvorming
In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen?
Krachtige presentaties maken
Wil je impact maken met je inzichten? Volg dan deze training ‘Krachtige presentaties maken’.
Veerkracht in je werk – stress de baas
In deze training leer je op speelse wijze je eigen Drivers kennen en de functie die ze hebben. Ook krijg je handvatten mee hoe je uit je Driver kunt blijven.
Data & Insights Awards’24
Ook in 2024 reiken we natuurlijk onze Awards uit! Het zijn dé vakprijzen voor inspirerende en toonaangevende Data & Insights Professionals, Bureaus en Companies die het verschil maken in ons vakgebied.
Advanced Customer Journey en Persona’s
Als de organisatie waarvoor je werkt een klantreis heeft, maar je vindt het lastig om aan (echte) klantdata te komen en/of er haalbare verbeteringen uit te halen, dan past deze training bij jou.
Datavisualisatie, van inzicht naar impact
Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience. Met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen.
Krachtige presentaties maken
Wil je impact maken met je inzichten? Volg dan deze training ‘Krachtige presentaties maken’.
Inspireren met infographics
Infographics zijn dé manier om de resultaten van je analyse of onderzoek op een impactvolle wijze te delen met je collega’s of klanten.
Vacatures
Senior Research Expert
Ken jij de wereld van marktonderzoek op je duimpje, maar neem je geen genoegen met de inzichten die traditionele methoden opleveren? Wij ook niet. Unravel is in 2012 opgericht om goede marketing nog beter te maken met neuromarketingonderzoek. We gebruiken Eye Tracking, EEG (hersenactiviteit) en Impliciete Associatietests om de effectiviteit van reclames, winkels, websites en…
Insights Expert
Als Insights Expert bij PostNL ben je een kritisch en deskundig sparringpartner op inhoud en op onderzoeksmethodiek. Samen met de business definieer en prioriteer je onderzoeksvragen. Je ontwikkelt, initieert en regisseert onderzoeken. Je brengt de key-drivers voor optimalisering van de PostNL Experience in kaart. Je geeft (pro-actief) advies over onderzoeken op het gebied van employee…
Kwalitatief Onderzoeker
Niets is zo ongrijpbaar als het menselijk gedrag: mensen zeggen niet wat ze doen en doen niet wat ze zeggen. En toch willen wij het gedrag van mensen doorgronden en veranderen. Dat vraagt om een andere kijk op onderzoek. Daarom zijn we bij VeiligheidNL, wegens uitbreiding, op zoek naar een Kwalitatief Onderzoeker (32-36 uur per…