Onderzoek | 01 juni 2023
Persoonlijk verbonden voelen met werk dat telt
Zingeving is steeds belangrijker, zowel in privé- als professionele sferen. Zonder de juiste motivatie is het lastiger voldoening uit je werk te krijgen. Hoe staan werkende Nederlanders hierin? Gaan zij vol overtuiging naar het werk en in hoeverre vinden zij persoonlijke verbinding met wat zij leveren belangrijk? Become Alliance deed onderzoek, uitgevoerd door PanelWizard. Trots...
Onderzoek | 01 juni 2023
Consument wil best verduurzamen, maar weet niet precies hoe
De laatste jaren is er veel te doen over het verduurzamen van woningen. Weten consumenten wat de opties zijn om te verduurzamen en wat de voor- en nadelen van verschillende systemen zijn? Uit onderzoek van Jaga Climate Designers blijkt dat er veel onwetendheid is. Zo weet 64% van de ondervraagden niet wat de termen warmteopwekker...
Ook de laatste bytes ontvangen?
Actueel | 01 juni 2023
‘Kunstmatige intelligentie in 60 minuten’
AI is meer dan een technologische ontwikkeling, het is een partner die ons in staat stelt om verder te kijken dan de horizon van ons menselijk vermogen. Maar die partner moet met zorg en verantwoordelijkheid worden behandeld, vinden Job van den Berg en Remy Gieling. Zij schreven Kunstmatige Intelligentie in 60 minuten om AI beter...
Onderzoek | 01 juni 2023
Merken moeten vreugde schenken in donkere tijden
Merken die menselijke emoties inspireren zijn de toekomst, zegt een nieuw rapport van Wunderman Thompson. Emotionele KPI’s zoals een sneller kloppend hart, kippenvel, tintelingen, vlinders en wat niet al, zullen steeds belangrijker worden naarmate mensen meer op zoek zijn naar merken die hun wat vreugde in het leven schenken. Oorlog, klimaatverandering, economische onzekerheid… ze dragen...
Actueel | 01 juni 2023
Uitreiking Data & Insights Awards’23 op 29 juni a.s.
Op 29 juni a.s. worden weer de jaarlijkse awards bekendgemaakt en uitgereikt aan inspirerende en toonaangevende data- en insights-professionals, en bureaus en bedrijven die zich op dit brede vakgebied werkzaam zijn. Dat gebeurt op een feestelijke bijeenkomst in Maarssen. De uitreiking en het aansluitende feest zijn toegankelijk voor leden en niet-leden. De awards worden uitgereikt...
Actueel | 01 juni 2023
Presentatie onderzoek liever weer face-to-face
Zoals veel onderzoek en communicatie naar online is verschoven, zo is dat ook gebeurd met de presentatie van onderzoek. De klant kijkt naar een scherm, maar mist daardoor de finesses van de onderzoeksresultaten, zegt Michael Brown, managing partner bij mediabureau UM in Londen. Hij schreef er een blog over. Van mijn jaren als onderzoeker herinner...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 30 mei 2023
Onderzoeksbureau Lahaut verhuisd naar Maastricht
Bureau Lahaut is per 1 mei 2023 verhuisd naar de Avenue Céramique 222 in Maastricht en is nu gevestigd in de Wiebengahal, een voormalige fabriekshal. Bureau Lahaut is een onderzoeksbureau voor de kunst- en cultuursector. Het bureau verzamelt data ten behoeve van inzicht in de cultuursector. Voor Maastricht als nieuwe vestigingsplaats is gekozen omdat het...
Onderzoek | 30 mei 2023
Twee derde Nederlanders maakt zich zorgen over kunstmatige intelligentie
Ondanks dat 68% van de Nederlanders neutraal of positief tegenover kunstmatige intelligentie staat, maken mensen zich ook zorgen. Zo zegt 63% van de bevolking zich druk te maken over het verlies van menselijke controle in het nemen van belangrijke beslissingen. Dat blijkt uit onderzoek van Salesforce. Specifiek verlies van menselijke controle bij belangrijke beslissingen –...
Actueel | 30 mei 2023
Human8 sluit strategisch partnership met SevenSeas
Human8 (voorheen InSites Consulting) gaat een strategisch ‘community’-partnership aan met het Japanse SevenSeas Marketing Research, de lokale customer-centric intelligence organisatie. De samenwerking heeft als doel om SevenSeas te ondersteunen bij het in de markt zetten van communities in Japan. Human8 heeft de afgelopen tijd geïnvesteerd in strategische regionale partnerships om de community-technologie en diensten over...
Personalia | 30 mei 2023
DVJ’s consultancyteam verder uitgebreid
Het consultancyteam van DVJ Insights is uitgebreid met twee nieuwe medewerkers: Kirsten Bartels versterkt het kantoor in Hamburg en Mark van Koolwijk doet dat in Utrecht. Mark van Koolwijk zal deel uitmaken van een team van Roderik Sorbi en Kirsten Bartels versterkt het team van Jemma Toynebee Smith in Hamburg. Kirsten Bartels (rechts) werkte meer...
Daily Data Bytes wordt gesteund door Kennispartners:














Fresh bytes
Onderzoek | 01 juni 2023
Persoonlijk verbonden voelen met werk dat telt
Actueel | 01 juni 2023
‘Kunstmatige intelligentie in 60 minuten’
Onderzoek | 01 juni 2023
Merken moeten vreugde schenken in donkere tijden
Actueel | 01 juni 2023
Uitreiking Data & Insights Awards’23 op 29 juni a.s.
Op de kalender
MOA | 5 jun 2023
MOA – Van data naar commerciële besluitvorming
MOA | 6 jun 2023
MOA – Projectmanagement, de “do’s and don’ts”
MOA | 8 jun 2023
MOA – Succesvol Duurzaam Onderhandelen
MOA | 15 jun 2023
MOA – Krachtige presentaties maken
MOA | 19 jun 2023