Bureaus

Bureaus

Heeft u bureaunieuws?

Zijn er interessante ontwikkelingen binnen uw bedrijf voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Vanaf 2 april biedt Kantar al haar producten en specialismen onder de merknaam Kantar aan. Ook in Nederland gaan de merken Kantar TNS, Kantar Public, Kantar Millward Brown, Kantar Media, Kantar Consulting en Lightspeed allemaal verder als Kantar.

Pieter van der Gouwe wordt Managing Director van MetrixLab Nederland en zal nauw samenwerken met Pim van Leeuwen, de nieuwe Director Client Strategy and Growth.

In een interview van Robert Heeg deelt CEO’s, Nielsen’s David Kenny zijn visie over technologische ontwikkelingen, data protectie en de toekomst van Nielsen. Waar ziet hij uitdagingen en groeimarkten.

In februari lanceerde Kantar Public een interactief dashboard met politieke peilingen en data over de Nederlandse samenleving. De gegevens zijn voor iedereen inzichtelijk en vrij te gebruiken.

WPP verwacht in het tweede kwartaal de verkoop van een meerderheidsbelang in Kantar aan een investeerder bekend te kunnen maken, aldus Chief Executive Mark Read.

Met ingang van 1 maart 2019 heeft Markteffect uit Eindhoven, branchegenoot DirectResearch uit Amsterdam overgenomen. DirectResearch wordt daarmee vanaf 1 maart onderdeel van de ME Research Group, een groep van marktonderzoekbureaus waar Markteffect en Sherloq ook toe behoren.

De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) – met name de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde - en DVJ Insights gaan intensiever samenwerken. Nog dit jaar start een PhD positie “Effectiveness of advertising within the new media context”, op de universiteit in Groningen.

ESSENSOR, gespecialiseerd in sensorisch marktonderzoek in Nederland, kondigde onlangs de lancering van haar nieuwe merkidentiteit en re-design van de huisstijl aan.

Dynata heeft onlangs de aankoop van Reimagine Holdings Group, een wereldwijde speler in data creation en technology-enabled business intelligence afgerond.

Volgens een artikel in de Sunday Times van 17 februari, zijn verschillende private equity bedrijven - zoals TPG, Apax, Bain Capital en Cinven - een bid aan het voorbereiden voor de WPP marktonderzoek divisie van Kantar.

Aanmelden Cloutoday