Digital Analytics

Digital Analytics

Nieuws delen over Digital Analytics?

Wilt u digital analytics nieuws, onderzoek of marktontwikkelingen met ons delen? Stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en wellicht wordt uw artikel in de volgende editie van ClouToday geplaatst.

It’s not just your data, but what you do with it that counts. Savvy brands use data-driven insights to deliver personalised customer experiences that stand out from the competition. And, according to our latest research, most organisations consider data-centricity a top priority for 2020.

Wat is nu echt de impact van ITP 2.1 en 2.2 op je Google Analytics data? Een praktisch blog over wat er nu echt veranderd is in je GA data en hoe je dit kunt uitzoeken. Inclusief tooltje: de ITP impact calculator.

Kom naar het 4e Digital Analytics Congres op 8 oktober in de Jaarbeurs in Utrecht en ontdek de fantastische line-up van sprekers! Onder aanvoering van dagvoorzitter Laure van Ravensberg (Women in Analytics) belooft het een zeer memorabele editie te worden waar kennisdeling, netwerken en (f)empowerment centraal staan. 

Veel organisaties gaan op zoek naar een data scientist, met de hoop dat hij of zij de gouden belofte van data science kan verwezenlijken. In haar blog beschrijft Sabine den Daas, Totta data lab, de valkuilen die hieraan vast zitten.

In zijn blog gaat Ton Wesseling, Online Dialogue in op de ontwikkelingen rond ITP. Waar komt ITP vandaan? ITP historie, werking en gevolgen. Wat is ITP 2.2? En wat zijn de gevolgen voor A/B Testen.

HR-professionals willen meer doen met data, maar zij missen daarvoor de kennis en vaardigheden. Dat blijkt uit onderzoek dat de Hogeschool Utrecht heeft uitgevoerd onder leden van AWVN. Hoe til je people analytics in je organisatie naar een hoger plan?

Veel organisaties gebruiken een gratis analyticstool. Wanneer wordt het interessant of zelfs nodig om over te stappen naar een betaald analyticsplatform? Welke mogelijkheden zijn hiervoor en wat moet er gebeuren om deze overstap te maken? Je leest het in de blog van Felipe Wesbonk, Traffic Builders.

Meer en meer data, en meer en meer behoefte aan analyse. Genoeg te doen voor researchers, data scientists en insights professionals. Maar kunnen zij ook goed genoeg de inzichten vertalen naar de alledaagse praktijk van bedrijven. Tijd voor de analytics translator, zegt Sjoerd Koornstra.

Aanmelden Cloutoday